May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۴۲۲
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
0
عضو شورای ملی زعفران، ‌افزایش حداقل 20 تا 30 برابری قیمت خرید زعفران با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید و تورم حاکم بر اقتصاد را مناسب می‌داند.

قیمت هر کیلو زعفران 13 میلیون تومان اعلام شد

 

به گزارش پول نیوز،  با رسیدن به اوج تولید زعفران شاهد افت شدید قیمت خرید این محصول از کشاورزان بودیم . وزارت جهادکشاوری برای به تعادل رسیدن بازار سازمان تعاون روستایی را موکلف به خرید حمایتی زعفران از کشاورزان کرد. پس از آن هر کیلوگرم زعفران پوشال 11 میلیون تومان و هر کیلوگرم نگین زعفران 13 میلیون تومان با نوسان یک میلیون تومانی از کشاورزان خریداری شد که نزدیک به قیمت‌های مصوب سازمان تعاون روستایی بود اما کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش چند برابری هزینه تولید و تورم قیمت‌های خرید زعفران بیش از این‌ها افزایش می‌یافت.

علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران، ‌افزایش حداقل 20 تا 30 برابری قیمت خرید زعفران با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید و تورم حاکم بر اقتصاد را مناسب می‌داند.

وی معتقد است؛ مدیریت غلط تولید و بازار موجب شده ابتدای فصل برداشت شاهد افت شدید قیمت باشیم و پس از پایان برداشت که دیگر محصول از دست کشاورز خارج شده و در انبار دلالان است قیمت‌ها روند صعودی به خود بگیرند.

 

به گفته حسینی؛ کشاورزان تماشاچیان عده‌ای شده‌اند که با نتیجه دسترنج آن‌ها پولدار می‌شوند.

وی با انتقاد از عدم شفافیت درباره شرایط تولید و بازار داخلی و خارجی زعفران، تاکید کرد: عدم شفافیت از سوی مسئولان موجب شده فعلان حوزه نتوانند برای توسعه تولید یا بازار برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

حسینی آشفتگی در تولید، بازار داخلی و صادراتی را شاهدی بر نبود شفافیت در تولید و بازار این محصول عنوان کرد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: