May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۳۵۶۴
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
0
قیمت هر بشکه نفت برنت با 76 سنت معادل 1.5 درصد افزایش به 52 دلار و 26 سنت رسید.

جهش 1.5 درصدی طلای سیاه در بازار جهانی

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران تئوجه خود را معطوف واکسن کرونا و کاهش هفتگی ارزش دلار کرده اند، قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رقم 9 ماه گذشته رسید و هفتمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 76 سنت معادل 1.5 درصد افزایش به 52 دلار و 26 سنت رسید. دیروز نفت برنت تا 52 دلار و 48 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از ماه مارس تاکنون بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 74 سنت معادل 1.5 درصد رشد به 49 دلار و 10 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز به بالاترین رقم از ماه فوریه یعنی 49 دلار و 28 سنت رسید.

ارزش دلار روز جمعه اندکی ترمیم شد اما همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم حدود 2 سال و نیم گذشته که روز پنجشنبه تجربه کرده بود باقی ماند. تضعیف ارزش دلار به معنای ارزان تر شدن نفت و سایر کالاهای خام برای خریدارانی است که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در این باره گفت، کاهش هفتگی ارزش دلار سبب رشد قیمت نفت شده است. عامل دیگری که سبب رشد هفتگی قیمت نفت شد، آمارهایی بود که نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: