May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر فناوری اطلاعات بیمه تعاون:
کد خبر: ۳۴۴۱۷۷
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
0
ما همیشه دو صنعت بانک و بیمه را در عرصه تحول دیجیتال با هم مقایسه می‌کنیم. ولی پیچیدگی صنعت بیمه بیشتر است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، رضا جمالی، مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه تعاون با بیان این مطلب افزود: تحول دیجیتال از بازتعریف اصول کسب‌و‌کار منبعث می‌شود. یکی از اصول تحول دیجیتال این است که فرهنگ سازمانی از بالا به پایین دگرگون شود و بر این اساس نیاز داریم تا تفکر تحول ابتدا در کلیه ارکان یک سازمان نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مختلفی در توسعه ارائه خدمات بیمه‌ای پیش روی شرکت‌های بیمه‌ای قرار دارد، گفت: برخی شرایط باید در این مسیر هموار شود. به عنوان مثال اگر یک شرکت بیمه‌ای بخواهد وب‌سرویس خود را به یک استارتاپ بدهد حتماً باید به بیمه مرکزی پاسخگو باشد. جریمه‌هایی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. در حالی که این وب سرویس در اختیار خود آن شرکت بیمه است.

وی با انتقاد از مقایسه صنعت بیمه و بانک با یکدیگر گفت: ما همیشه دو صنعت بانک و بیمه را در عرصه تحول دیجیتال با هم مقایسه می‌کنیم. ولی پیچیدگی صنعت بیمه بیشتر است. در اکثر بانک‌ها 100 عملیات اصلی انجام می‌شود که در تمام این بانک‌ها معنای مشترکی دارند. اما در حوزه بیمه 150 نوع بیمه‌نامه مسئولیت داریم که هر کدام در شرکت‌های بیمه‌ای با یکدیگر متفاوت‌اند.

به اعتقاد جمالی در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در صنعت بیمه کمبودی نداریم اما بیشترین ضعف مربوط به تفکری است که انجام کار را می‌طلبد.

مدیر فناوری اطلاعات بیمه تعاون افزود: یکی از راهکارهای توسعه فرهنگ‌سازی، ارائه محصولات جدید است و در کنار آموزش و تبلیغاتی که همه شرکت‌ها برای فرهنگ‌سازی انجام می‌دهند محصول جدید هم لازم داریم.

وی با اشاره به اجرای این موضوع در بیمه تعاون گفت: محصول جدید شرکت بیمه تعاون که ما آن را به نام واکسن اقتصادی کرونا یا بیمه توقف کسب‌و‌کار ناشی از پاندمی کرونا می‌شناسیم، ویژگی فرهنگ‌سازی و کمک به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور را دارد و هدف از این بیمه‌نامه آن است که اگر یک کسب‌و‌کار در دوران پاندمی اعم از کرونا یا هر مورد دیگر مجبور به تعطیلی شود، می‌تواند از شرکت بیمه بابت تعداد روزهای تعطیلی که دولت اعلام کرده تا سقف 60 روز خسارت بخواهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: