April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۴۲۶۹
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
0
سیداصغر جلیلی نیا معاون مالی و سرمایه گذاری مدیرعامل پست بانک ایران گفت: با توجه به استخراج صورت های مالی 9 ماهه سال 1399، سود این بانک طی این مدت بیش از 5 برابر سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش بیش از 5 برابری سود پست بانک در 9 ماهه سال جاری

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، وی با اعلام این خبر افزود: سود عملکرد این بانک در سال 1398 به میزان 974 میلیارد ریال بود که طی 9 ماهه سال جاری به 5497 میلیارد ریال افزایش یافته است.

جلیلی نیا در ادامه اعلام کرد: دارایی های پست بانک ایران طی 9 ماهه سال جاری حدود 49 درصد افزایش داشته که مهمترین عوامل افزایش آن شامل؛ رشد 71 درصدی تسهیلات و اوراق بهادار و همچنین رشد 72 درصدی سپرده های دیداری، رشد 55 درصدی سپرده های پس انداز و رشد 68 درصدی سپرده های مدت دار بوده است.

معاون مالی و سرمایه گذاری مدیرعامل پست بانک ایران تصریح کرد: سود حاصل شده طی این مدت ناشی از افزایش عملکرد بانک در بخش های پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات بوده است که براین اساس درآمدهای مشاع حدود 56 درصد، غیرمشاع 69 درصد و درآمدهای ارزی 870 درصد بوده است.

وی تأکید کرد: این عملکرد ناشی از انجام برنامه ریزی های مدون و عملیاتی و همچنین پایش و پویش مستمر عملکرد هریک از واحدهای اجرایی و ستادی بانک از سوی مدیرعامل و هیأت مدیره و همکاری بی نظیر مدیران، کارکنان و کارگزاران به ویژه شعب و باجه های بانکی روستایی می باشد.

جلیلی نیا افزود: کاهش نرخ تجهیزمنابع، کنترل مستمر نسبت مطالبات به تسهیلات با مدیریت بهینه منابع، رعایت بهداشت اعتباری و مدیریت بهینه هزینه ها موجب کاهش قیمت تمام شده پول در پست بانک ایران شده است.

معاون مالی و سرمایه گذاری مدیرعامل پست بانک ایران خاطرنشان ساخت: توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و استقبال گسترده مشتریان از این خدمات در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، توسعه خدمات بانکی در بیش از 5 هزار باجه بانکی روستایی از جمله پذیرش وصول چک های تمامی بانک ها در این باجه ها، ارائه خدمات عمومی نظیر احراز هویت سجام و سایر خدمات رایج بانکی از جمله عواملی است که موجب افزایش درآمدهای غیرمشاع پست بانک ایران طی 9 ماهه سال جاری شده است.

وی درپایان ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه مدیران، کارکنان و کارگزاران باجه های بانکی تأکید کرد: پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با راهبرد پیشگام در اقتصاد دیجیتال و انتخاب اول مشتریان مناطق روستایی و کمترتوسعه یافته، تمام تلاش خود را برای کمک به اشتغال زایی در بخش های مختلف اقتصادی و کسب و کارهای نوین به ویژه در بخش فناوری اطلاعات(ICT) و دانش بنیان ها و همچنین رونق و جهش تولید به کار بسته و همواره در برنامه های ملی مشارکت فعالی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: