April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۴۷۹۹
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
0
ضوابط کيف الکترونيک پول در شورای فقهی بانک مرکزی تایید شد موضوع "کيف الکترونيک پول" در سی و چهارمین جلسه شورای فقهی بانک مرکزی بررسي و در نهایت مورد تأييد قرار گرفت.

ضوابط کيف الکترونيک پول در شورای فقهی بانک مرکزی تایید شد

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، در این جلسه که به ریاست همتی، رییس کل بانک مرکزی و با حضور سایر اعضای شورای فقهی برگزار شد، موضوع "کيف الکترونيک پول" از ابعاد شرعي و فقهي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در نهایت تأييد شد.

گفتنی است چارچوب‌ و ضوابط کيف الکترونيک پول به عنوان يکي از محصولات و خدمات نوين نظام پولي و بانکي کشور، به استناد تصویب‌نامه مصوب آبان‌ماه سال 1397 هیأت وزیران و نيز مصوبه یک هزار و دویست و نود و نهمین جلسه مورخ شهريورماه سال 1399 شورای پول و اعتبار، تدوين شده است.

بر اساس ضوابط مذکور، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غيربانکي می‌توانند به منظور تسهيل پرداخت‌های ریزمقدار (خُرد)، کیف الکترونیک پول مبتنی بر حساب صادر و برخی از خدمات پرداخت را در شبکه پرداخت کشور از طريق اين ابزار عرضه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: