May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۴۸۳۱
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
0
سیاست ویران کننده سدسازی ایران از 1370 تاکنون با کمک به سدسازی ویرانگر در همسایه ها تکمیل شد و با حضور ترکیه وارد دوران جدیدی شده است.
برای نابودی ایران، ترکیه هم به کمک آمد
به گزارش پول نیوز، حجت الاسلام عزیزی امام جمعه زابل در سایه سکوت طولانی مدت و 30 ساله مقام های ارشد نظام درباره اثر ویرانگر سدسازی های داخلی و خارجی به سخن آمد و گفت: امروز به تحریک آمریکا، غربی ها و یکی دیگر از کشورهای همسایه ما بند انحرافی کمال خان به سمت گودزره که ۴۰ میلیاردمترمکعب ظرفیت آبگیری دارد، منحرف شده است، این به معنی آن است که اگرتا ۱۰ سال هم که آب به آن سمت برود گودزره پر نمی شود، به عبارت دیگر، معنا و مفهومش این است که دستی در کار است که هامون بمیرد... دستگاه دیپلماسی ما باید در مجامع بین المللی همچون یونسکو و سازمان ملل متحد به عنوان یک سند منتشر و مطرح نماید، این کار را که بلدید بکنید، یک نامه ۵ خطی نمی توانید بنویسید؟ آقایانی که مسئولیت دیپلماتیک دارند در نظام جمهوری اسلامی، مدیون هستند باید این کار را بکنند، وظیفه ذاتی آنها است.

انتقادهای امام جمعه شجاع زابل از سیاست گستاخانه ترکیه که به سگ هار منطقه تبدیل شده و به دلیل بدهکاری 500 میلیارد دلاری به بانک های آمریکایی ناگزیر است به شکلی انتحاری از درخواست های آمریکا و اسرائیل برای آزار دادن ملت های منطقه تبعیت کند، به جا است و از شگفتی های روزگار است که در افغانستانی که جاده ساخته نمی شود سیاست سدسازی با تمام قدرت در دستور کار قرار گرفته است.

با این حال، چگونه می توان از سدسازی ترکیه در افغانستان انتفاد کرد وقتی که در داخل ایران با ساختن سد دوستی(اسمی برای دهن کجی) در 10 سال گذشته در ترکمنستان، کمک به سدسازی در افغانستان با سیمان ایرانی و ساختن صدها سد داخلی نابودکننده کشاورزی و محیط زیست باعث شده است زیست بوم کشور در حالت بحرانی قرار گیرد.

امیدی به دیپلماسی دولت حسن روحانی در مساله سدسازی نیست، کمااینکه در موضوعات مشخصی مانند اتفاقات منطقه هم حضور نداشته و وزارت خارجه به نهادی برای نمایش تبدیل شده است. در چنین شرایطی؛ باتوجه به نفوذ جدی ایران در افغانستان که با کشوری مانند ترکیه قابل قیاس نیست، می بایست به سرعت و با اعمال قدرت به سدسازی های توطئه آمیز در افغانستان پایان داده شود. هیچگونه تعلل و کوتاهی قابل قبول نیست و مسئولانی که در این مساله کوتاهی کرده اند می بایست بازخواست و محاکمه شوند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: