May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۱۰۱
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
0
ابولفضل خلخالی در خصوص، اما و اگر‌های افزایش عرضه خودرو در بازار توسط خودروسازان توضیحاتی داد.

به گزارش پول نیوز، ابولفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو گفت: خودرو بازاری دارد که می‌تواند کل اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد. اکنون بازار خودرو بحرانی و مدام در حال نوسان قیمتی است و می‌توان گفت خودرو به جای اینکه کالای مصرفی باشد به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

 

او بیان کرد: در این شرایط موضوعی که پررنگ‌تر از مابقی موضوعات است، بحث مربوط به عرضه خودرو است که باید خودروسازان افزایش عرضه را حفظ کنند، اینگونه اقتصاد کشور نیز تهدید نمی‌شود و تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

 

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به، اما و اگر‌های افزایش عرضه توسط خودروسازان، ادامه داد: خودروسازان برای افزایش عرضه نیاز به تامین مالی دارند و اکنون رئیس کل بانک مرکزی این برداشت را کرده که برای کنترل قیمت، باید به تولید کننده کمک کند تا عرضه حفظ شود.

 

خلخالی تشریح کرد: مسئله‌ای که وجود دارد، مدیریت نقدینگی و تسهیلاتی است که در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد، اما عملا به دلیل دخالت دولت در مدیریت خودروسازان، نمی‌توان خیلی خوشبین باشیم. مدیران خودروساز را می‌توان کارمندان دولت به حساب آورد و این تسهلاتی که از طرف بانک مرکزی در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد به درستی نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

خداحافظی با پراید ارزان!

حال خوش بازار سهام با خروج صنعت از قیمت‌گذاری دستوری/ رانت سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در صنعت خودرو

او ادامه داد: بانک مرکزی، تولید کننده خودرو را مورد حمایت قرار داده تا بتواند عرضه را افزایش دهد، تا قیمت کنترل شود کاملا درست است، اما مسئله این است آیا باید دید خودروساز این قابلیت را دارد تا این مبلغ را به درستی هدایت کند تا اتفاقی که می‌خواهیم بی افتد، یعنی می‌تواند عرضه را افزایش دهد یا خیر؟

 

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: خودروسازی مدیریت در هم تنیده و پیچیده و غیر شفاف است و این همان فشل بودن را ایجاد می‌کند. الان در شرایط پایانی سال بخشی از تسهیلات باید به مجموعه پایین دستی برسد. قطعه سازان بخش خصوصی واقعی تولید خودرو هستند که به اشتغال کمک می‌کنند و تولید ثروت می‌کنند.

 

خلخالی افزود: حمایت از قطعه سازان، امری درست و منطقی است و باید انجام شود، اگر خودروساز مدیریت صحیحی داشته باشد، نباید به قطعه سازان بدهکار بماند، چون خودروسازی فرآیند درآمد زایی است و می‌تواند از پس خود بر آید.

 

این کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر خودروساز نتوانسته مدیریت کند، نشان از ضعف مدیریتی دارد. اگر الان هم پول را بگیرد در پس دادن آن به مشکل می‌خورد و بدهکار خواهد ماند. اساسا مدیریت خوردوسازی نمی‌تواند اثبات کند از بانک استخراج کندو منطقی آن را بر گرداند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: