April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۷۷۰
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
0
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 2.06 درصد کاهش به 1734 دلار و 4 سنت رسید.

قیمت طلا در بازار جهانی به 1734 دلار افت کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که تقویت دلار و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه آمریکا سبب شده تا تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش یابد، قیمت فلز زرد روز جمعه تا حدود 3 درصد افت داشت و با تجربه کردن پایین ترین رقم 8 ماه گذشته در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه از نوامبر 2016 قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 2.06 درصد کاهش به 1734 دلار و 4 سنت رسید. دیروز قیمت طلا تا رقم 1716 دلار و 85 سنت پایین آمد که کمترین رقم ثبت شده از ژوئن 2020 تاکنون بود. قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون 6.4 درصد افت کرده است. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه آوریل با 2.62 درصد کاهش به 1728 دلار و 80 سنت رسید.

بارت مالک تحلیلگر بازار طلا در موسسه تی دی سکیوریتیز گفت: «بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا در کنار تقویت دلار و اشتها برای ریسم پذیری سبب شده تا قیمت طلا شاهد افت شدیدی باشد.»

کریگ ارلام، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «طلا بار دیگر دچار مشکل شده و چشم انداز کوتاه مدت آن مناسب به نظر نمی رسد.» وی افزود: «بالا رفتن سود اوراق قرضه و حالا جهش دلار سبب شده تا فشار بر بازار طلا بالا برود. اگر سود اوراق قرضه پایین نیاید، بعید است شاهد ترمیم قیمت طلا باشیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: