April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۸۹۲۲
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
0
بهای هر بشکه نفت برنت ۱۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش و ۶۶ دلار و ۷۷ سنت بسته شد.

نفت برنت با ریزش 17 سنتی بسته شد

 

به گزارش پول نیوز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه اندکی کاهش پیدا کرد اما تحت تاثیر آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب در آمریکا و چین که نگرانیها نسبت به رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ در سایر اقتصادهای بزرگ را جبران کرد، رشد هفتگی به ثبت رساند.

بهای معاملات نفت برنت ۱۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۶۶ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه بسته شد. نفت برنت که در چهار روز معامله قبلی افزایش داشت، برای کل هفته شش درصد افزایش نشان داد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۳ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و در ۶۳ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۶.۴ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد هفتگی از هفته منتهی به ۲۶ فوریه بود.

آمار رسمی که روز جمعه منتشر شد نشان داد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۸.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است. این آمار بهتر از حد انتظار پیش از آمار اقتصادی مثبت آمریکا در روز پنج شنبه منتشر شد که رشد چشمگیر خرده‌فروشی و کاهش شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری را نشان داد.

برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا از تولید نفت در آمریکا در هفته منتهی به ۹ آوریل به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۱۱ میلیون بشکه در روز رسید. این آژانس انتظار دارد تولید نفت آمریکا امسال به ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز بالغ شود.

قیمت نفت با کمک کاهش تولید کم سابقه اوپک و متحدانش در سال گذشته بهبود پیدا کرد. بخشی از محدودیت عرضه اوپک پلاس قرار است در فاصله ماه مه تا ژوئیه تسهیل شود و وزیران نفت این گروه ۲۸ آوریل برای تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید خود دیدار خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، روز جمعه اعلام کرد اوپک و متحدانش در فاصله ماه مه تا ژوئیه تولید نفت را به تدریج احیا خواهند کرد. نواک افزود: وزارت انرژی روسیه آماده است تا از محدودیت صادرات روی فرآورده های نفتی به منظور تقویت بازار داخلی حمایت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: