عملکرد بازار سرمایه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ رقم خورد؛
کد خبر: ۳۴۸۹۳۰
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
0
بورس تهران امروز هم سرخپوش شد و با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.
افت ۳۵۰۰ واحدی بورس تهران
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش ۳۵۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۲۳۹ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز سرخپوش شد و با افت ۱۷۸ واحدی ۴۳۴ هزار و ۲۷۳ واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس هم منفی شد و به ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد رسید.

نماد‌های فارس، بوعلی و ساراب بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص بورس داشته اند.

نماد فارس سبزترین نماد بازار، به تنهایی اثر مثبت ۱۲۲۰ واحدی بر شاخص بورس داشته است. نماد‌های فولاد، فملی و شستا نیز بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

بازار در اولین روز شروع کاری خود مجددا با افزایش عرضه و فشار فروش مواجه است و نظاره گر قرار گرفتن نماد‌های بزرگ و شاخص ساز در کف قیمت روزانه با صفوف فروش هستیم. ۲۱۶ نماد به ارزش ۱ هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان با صف فروش مواجه اند.

در گروه فلزی‌ها نیز فشار عرضه‌ها بالا است و نماد فملی در کف قیمت روزانه ۱۱۳۷ تومان داد و ستد می‌شود. میدکو در قیمت ۳۲۴۰ تومان با نوسان مثبت همراه است. فولاد صف فروش ۱۰ میلیون سهمی دارد.

آخرین قیمت ۱۵نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۳۹نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های شستا، فملی، بوعلی، برکت، اپال، سیتا و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های بپیوند، بگیلان، آریا، پیزد، صبا، ذوب و غگیلا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۱۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۴۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: