May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
پول نیوز بررسی می‌کند:
کد خبر: ۳۵۰۵۶۰
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
0
با آغاز شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش آمار چشمگیر گردشگری در سرتاسر دنیا بودیم. اتفاقی که به یقین نقش بسزایی در کاهش درآمدزایی کشورها بر جای گذاشت.

گردشگری در چنگال کرونا

به گزارش پول نیوز، گفتنی است پس از آغاز واکسیناسیون کرونا برخی از افراد برای انجام واکسیناسیون اقدام به سفر تنها به دلیل تزریق واکسن کرونا کرده‌اند تا جایی که برخی از کشورها مرزهای خود را تنها به این دلیل گشود که این خود می‌تواند نشان از آغاز راه سبز دوباره گردشگری باشد، اتفاقی که طبق پیش‌بینی کارشناسان می تواند نقش بسزایی در افزایش جذب گردشگران داشته باشد. بنابراین بسیاری از کشورهای پیشرفته در حوزه گردشگری قصد دارند با برنامه‌های متعدد در این حوزه گام اساسی و موثری بردارند تا شاید بتوانند ضرر و زیان های یک سال گذشته را جبران کنند.

 

کرونا و گردشگری ترکیه
جالب است بدانیم بازار گردشگری ترکیه سهم ۱۱ درصدی در تولید ناخالص این کشور را دارد و به عنوان منبع مهم ارزیابی و درآمد زایی این کشور نیز محسوب می‌شود این صنعت در سال ۲۰۱۹ با جذب ۴۵ میلیون گردشگر خارجی در جایگاه هفتم گردشگری جهان قرار گرفت و با شیوع ویروس کووید نوزده آسیب شدیدی به آن وارد شد. اما این در حالی است که ترکیه در اواخر سال ۲۰۲۰ موفق شد این صنعت پر سودش را از رکود خارج کند. به گونه‌ای که با وجود شیوع ویروس کرونا در سال گذشته حدود ۱۲.۴ میلیون نفر گردشگر وارد این کشور شدند. اتفاقی که توانست کمک شایانی به اقتصاد ترکیه داشته باشد.

 

نگاهی گذرا به وضعیت آمار گردشگران در سال گذشته

بدیهی است که کشورهای منطقه در سال گذشته با کاهش چشمگیر آمار گردشگران مواجه شده شدند اما این در حالی است که روسیه ۲.۲ میلیون نفر، عراق ۳۸۷ هزار نفر، ایران ۲۵۰ هزار نفر، کویت ۱۲۰ هزار نفر، عربستان ۶۷.۵ هزار نفر، قطر ۳۲ هزار نفر، بحرین ۱۷.۸ هزار نفر، عمارت۱۴.۲ هزار نفر و امارات ۳۷۰۰ نفر گردشگر داشته اند که پیش‌بینی می‌شود این آمار با توجه به آغاز واکسیناسیون افزایش چشمگیری را داشته باشد.


در پایان یادآور شد که متاسفانه ایران علی رغم به وجود پتانسیل های متعدد در حوزه گردشگری نتوانسته زیرساخت های لازم برای جذب گردشگران در دوران پس از آن را تهیه کند که این خود با ضرر و زیان های متعددی همراه خواهد بود چرا که در حال حاضر بسیاری از هتلداران و آژانس های مسافرتی ورشکسته و یا با ضرر و زیان های مالی بسیاری مواجه شده‌اند اتفاقی که از سوی دولت با پشتیبانی چندانی همراه نشد که این خود جای بسی تامل دارد چرا که انتظار می رفت برای صنعت گردشگری و درآمدزایی آن برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه تری صورت گیرد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: