کد خبر: ۳۵۰۸۴۳
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
0
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد رشد به 1906 دلار و 99 سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از 8 ژانویه تاکنون بود.

طلا مجددا به مانال 19000 دلاری بازگشت

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه مقام های فدرال رزرو بر تداوم سیاست فعلی خود در مورد پایین نگه داشتن نرخ بهره تصریح کردند و در پی تضعیف دلار و افزایش نگرانی ها از رشد تورم، قیمت طلا امروز افزایش داشت و به بالاتر از رقم تعیین کننده 1900 دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد رشد به 1906 دلار و 99 سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از 8 ژانویه تاکنون بود.

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با نیم درصد افزایش به 1906 دلار و 60 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی سی پی آی در این باره گفت: «تضعیف دلار به رشد قیمت طلا کمک کرده و افزایش ریسک های تورمی نیز در حال حاضر بیش از همه عوامل دیگر مورد توجه قرار گرفته است. طلا در حال حاضر یک محل امن جهت در امان نگه داشتن سرمایه ها از خطر تورم به شمار می رود.»

وی افزود: «حتی اگر تورم بالا هم برود، فدرال رزرو سیاست انبساطی خود را حفظ خواهد کرد. آنچه برای بازار طلا مهم است نرخ بهره در آمریکاست. فدرال رزرو گفته که نرخ بهره را در نزدیکی صفر حفظ خواهد کرد و این مسئله سبب تضعیف دلار و رشد قابل توجه قیمت فلز زرد شده است.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب در نزدیکی بالاترین رقم های 4 ماه و نیم گذشته تثبیت شده و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی گشته که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: