May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک کارشناس رسمی دادگستری در رشته بیمه بیان کرد؛
کد خبر: ۳۵۲۲۴۰
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
0
این کارشناس صنعت بیمه گفت: ارزیابی صحیح ریسک، تعیین حق بیمه متناسب با آن و مدیریت ریسک یکی از وظایف اصلی شرکت‌های بیمه است بنابراین بیشتر شرکت‌های بیمه رقابتی نفس گیر از نوع نرخ شکنی را برای رسیدن به اهداف کم و بیش توسعه‌ای سرلوحه کار خود قرار می دهند.
تولیدی/////
به گزارش پول نیوز، صنعت بیمه در همه جوامع پشتوانه‌ای برای مردم جامعه در مواقع بروز حوادث طبیعی است، اما در ایران مردم اعتقادی چندانی به بیمه ندارند و جز در موارد الزامی نظیر بیمه شخص ثالث به ندرت به سراغ شرکت‌های بیمه می‌روند. این مسئله باعث شده با وجود بیمه‌های اجباری، ضریب نفوذ بیمه در ایران به رقم کمی برسد که نسبت به میانگین جهانی عدد پایینی محسوب شود.

این ضریب نفوذ پایین بیمه باعث شده شرکت‌های بیمه برای به دست آوردن بازار در برخی رشته‌های بیمه‌ای و جذب بیمه‌گزاران به سمت خود اقدام به نرخ شکنی و رقابت منفی با یکدیگر کنند، امری که امروز در بسیاری از صنایع دیگر در کشور نیز مشاهده می‌شود.

اما در این میان این سوال مطرح می‌شود که این نرخ شکنی و رقابت منفی بیمه گران با یکدیگر، چه آسیبی به صنعت بیمه وارد می‌کند؟

در همین رابطه علیرضا رنجبر، عضو شورای فنی بیمه دانا و کارشناس رسمی دادگستری در رشته بیمه درباره نرخ شکنی شرکت‌های بیمه به خبرنگار پول نیوز گفت: ارزیابی صحیح ریسک، تعیین حق بیمه متناسب با آن و مدیریت ریسک یکی از وظایف اصلی شرکت‌های بیمه است بنابراین بیشتر شرکت‌های بیمه رقابتی نفس گیر از نوع نرخ شکنی را برای رسیدن به اهداف کم و بیش توسعه‌ای سرلوحه کار خود قرار می دهند.

وی افزود: ضعف عملکرد و فقدان نوآوری در محصولات بیمه‌ای در دوران تحریم و شرایط سخت اقتصادی، شرکت‌های بیمه را در تنگنا قرار داده است، زیرا آن‌ها مجبور به پذیرش ریسک‌ها با نرخ غیر فنی برای حفظ سهم خود از بازار و گذران امور اجرایی شده اند تا جایی که حتی حاضرند با بدهکاران بزرگ بیمه‌ای نیز قرارداد امضا کنند.

عضو شورای فنی بیمه دانا در ادامه عنوان کرد: زیان انباشته در صورت‌های مالی شرکت ها، عدم پشتوانه لازم برای پرداخت خسارات بزرگ و تاخیر در پرداخت خسارات از تبعات نرخ شکنی در کوتاه مدت است و در دراز مدت نیز منجر به ناتوانی شرکت‌ها در عمل به وظایف خود در قبال کارکنان، سهام داران و بیمه گزاران خواهد شد.

رنجبر خاطرنشان کرد: افزایش سطح کیفی خدمات بیمه‌ای باید جایگزین نرخ شکنی شرکت‌های بیمه در کشور شود تا بیمه گزاران برای دریافت خدمات از شرکت‌های بیمه اشیاق بیشتری داشته باشند و به تبع آن شرکت‌ها نیز مسیر رشد و توسعه خود را به درستی طی کنند.
 

 

گفتگو از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: