کد خبر: ۳۵۲۳۱۱
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
0
فدرال‌رزرو در پایان اجلاس سیاست‌گذاری خود اعلام کرد نرخ بهره را زودتر از آنچه قبلاً برنامه‌ریزی شده بود، یعنی سال ۲۰۲۳، بالا خواهد برد.

سقوط وال استریت پس از بیانیه فدرال رزرو

 

به گزارش پول نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، پنجشنبه، به دنبال افت سهام وال‌استریت در معاملات دیشب افت کردند.

جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۷۷ درصد افت کرد و نیکی ژاپن با سقوط ۱.۲۳ درصدی روبرو شد.

در بازار چین کامپوزیت شانگهای بر خلاف بازارهای منطقه ۰.۱۲ درصد رشد کرد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ با افت اندک ۰.۰۴ درصدی روبرو شد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۹ درصد پایین آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در بازار ارز، دلار پس از بیانیه فدرال‌رزرو تقویت شد. نرخ برابری دلار با ین ژاپن و یوآن چین به ترتیب به ۱۱۰.۶۳ واحد و ۶.۴۲ واحد رسید.

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو افت کردند.

فدرال‌رزرو در پایان این اجلاس اعلام کرد که سریع‌تر از آن‌چه قبلاً پیش‌بینی می‌شد نرخ بهره خود را بالا خواهد برد.

میانگین صنعتی داو جونز ۲۵۶.۶۶ واحد یا ۰.۸ درصد افت کرد و به ۳۴٫۰۳۳.۶۷ واحد بازگشت. این شاخص در واکنش اولیه به بیانیه بانک مرکزی آمریکا ۳۸۲ واحد سقوط کرده بود.

اس‌اندپی ۰.۵ درصد پایین آمد و به ۴٫۲۲۳.۷۰ واحد رسید در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱۴٫۰۳۹.۶۸ واحد رسید. شاخص‌های اس‌اندپی و کامپوزیت نزدک در واکنش اولیه به بیانیه فدرال‌رزرو ۱ درصد سقوط کرده بودند.

فدرال‌رزرو اعلام کرد که اولین افزایش نرخ بهره می‌تواند در سال ۲۰۲۳ انجام شود. این در حالی است که قبلاً در ماه مارس اعلام کرده بود تا بعد از این تاریخ هیچ افزایش نرخ بهره‌ای نخواهیم داشت.

جیمز مک‌کان، معاون و اقتصاددان ارشد شرکت آبرین استاندارد اینوستمنت، می‌گوید: این آنچه بازار انتظار داشت نبود. بانک مرکزی حالا می‌گوید که نرخ بهره زودتر و سریع‌تر افزایش خواهد یافت. این با بیانیه قبلی که اعلام کرده بود تورم موقتی است هم‌خوانی ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: