کد خبر: ۳۵۳۷۸۷
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
0
طی هفته گذشته شاهد افزایش نوسان در بازار ارزها به خصوص بیت کوین بودیم.

تنش در بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

 

به گزارش پول نیوز، افزایش معنادار نوسان در بیت کوین عاملی برای کاهش سرمایه گذاران در این بازار شده است هر چند بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که این شرایط ادامه نخواهد داشت و ارزن ها به خصوص بیت کوین به دوران اوج خود باز خواهد گشت.


نبود پشتوانه عامل اساسی نوسان بیت کوین


به طور کلی باید در نظر داشت که یکی از مهم ترین دلایل افزایش نوسان بیت کوین را می توان در نبود پشتوانه جستجو کرد چراکه ارز رمز از این پشتوانه حقیقی و کالایی برخوردار نیست.

از سوی دیگر باید یادآور شد که یکی از مهمترین چالش‌های اصلی بیت کوین رفع انحصار پول است. به گونه ای که بنا به گفته بسیاری از کارشناسان بیت کوین در حال حاضر صحنه رقابت پول ملی و پول خصوصی تبدیل شده است.

جدال بین پول دولتی و پول خصوصی در سطحی دیگر بین بانکداری متمرکز و بانکداری غیرمتمرکز نیز وجود دارد. درواقع بخشی از مداخلات «ناشی از تهدید منافع بانکداران سنتی در سطح دنیاست. باید بپذیریم که فرآیند شکل‌گیری و تثبیت صرافی‌های کریپتو و توسعه تکنولوژی‌های بانکداری و صرافی غیرمتمرکز زمان‌بربوده و همچنان که اعتماد به کریپتوها به‌عنوان پول و پذیرش آن در جامعه یک‌شبه انجام نشد» پذیرش نهادهای پولی در حوزه کریپتو نیز به سرعت انجام نمی‌شود. امروزه در داخل کشور نیز‌ گذار از بی‌اعتمادی به صرافی‌های رمزارز به سمت اعتماد در حال انجام است، همچنان که در اوایل دهه ۸۰ شمسی اعتماد عمومی به بانکداری خصوصی وجود نداشت و این فرآیند به‌صورت تدریجی انجام شد.

در پایان باید یادآور شد شاید در شرایط موجود بسیار متزلزل باشد و با هر خبری شاهد کاهش قیمت آن باشیم اما به یقین با گذشت زمان این معضل برطرف خواهد شد و بیت کوین می‌تواند به جایگاه واقعی خود دست یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: