کد خبر: ۳۵۳۹۹۲
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲
0
یک کارشناس آموزش و پرورش می‌گوید دولت تصور می‌کند آموزش و پروش کالایی است که باید تولید و فروش آن را به بخش خصوصی و مردم واگذار کند.

آموزش و پروش تبدیل به کالا شده است

به گزارش پول نیوز، ما در آموزش و پرورش عمومی، نقص‌هایی داریم و آنگونه که باید روی مهارت های زندگی یا توانمندی دانش آموزان کار نمی‌شود.  

وی ادامه داد: دولت تصور می‌کند آموزش و پروش کالایی است که باید به بخش خصوصی و مردم واگذار کند. آموزش و پروش تبدیل به کالا شده که در نتیجه تعداد دانش آموزان مدارس غیر دولتی از یک میلیون نفر به ۲ میلیون نفر رسیده است. به مدارس دولتی هم می‌گویند اگر بودجه می‌خواهید از مردم پول بگیرید!

معاون پیشین وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش و پرورش یک حقی است که حاکمیت وظیفه دارد این حق را به نحو احسن و با کیفیت بالا به مردم ارائه کند.

سحرخیز در خصوص علت عدم وجود تربیت جنسی و مهارت های زندگی در مدارس ادامه داد:  ارزشیابی آموزش و پرورش کشور ما به جای ارزشیابی پژوهش محور، کنکور محور است.  به همین خاطر دغدغه اصلی عبور از سد کنکور و کسب نمره قبولی در درس ها می‌شود.

وی افزود: بخشی از مشکل هم به این برمی‌گردد که ما در مدارس نیروی توانمند تربیت نکردیم.  واژه معلم شامل همه کسانی می‌شود که مشمول طرح طبقه بندی معلمان هستد یعنی معلم پرورشی، مشاور، معاون، استادکار (هنر) معلم ورزش و ... اما ما معلمان تخصصی در این حیطه ها را تربیت نکردیم.

سحرخیز در رابطه با چگونگی حل این مشکلات اظهار داشت: ما باید یک محتوای متناسب با فرهنگ و آیین کشور خود تنظیم کرده و به شکل علمی و به‌روز در اختیار مشاور مدرسه  و یا اولیا قرار دهیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: