کد خبر: ۳۵۴۲۵۶
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
0
نخستین کنگره کشوری با عنوان " استان اصفهان و توسعه ملی" در حالی از امروز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد که عدم ایجاد شرایط مناسب برای پوشش خبری آن به صورت مجازی باعث گلایه اصحاب رسانه شد.

کنگره ای که امکان نشر خبری مناسب نیافت

 

به گزارش پول نیوز،کنگره کشوری " استان‌ اصفهان و توسعه ملی " که مقرر بود بستر آن به صورت حضوری و مجازی برای اصحاب رسانه فراهم شود به علت ضعف در ایجاد اپلیکشن (برنامه کاربردی) قوی برای انعکاس خبری مقاله های علمی و پژوهشی کنگره که برگرفته از مشکلات و معضلات استان‌اصفهان و راهکارهای آن بود، خبرنگاران را تنها به ارائه یک خبر کلی محدود کرد.


هر چند به علت تشدید شیوع ویروس کرونا، بستر انعکاس خبری به صورت حضوری برای اصحاب رسانه فراهم نشده بود و خبرنگاران با برنامه کاربردی تعریف شده توانستند مراسم افتتاحیه کنگره را پوشش دهند اما پس از سخنرانی های ابتدایی، پوشش خبری نشست‌های تخصصی غیرممکن و با قطعی صدا مواجه شد.


اگر چه در نشست خبری نخستین کنگره اصفهان و توسعه ملی اعلام شد که امکان پوشش مجازی کنگره وجود دارد اما امکان پوشش خبری نشست های تخصصی کنگره از طریق فضای مجازی وجود نداشت و خبرنگاران با قطعی آن مواجه شدند.

 

در این کنگره ۱۷۰ مقاله در قالب ۳۲ نشست در زمینه های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت، صنعت و فناوری، گردشگری، توسعه علمی، مدیریت و اقتصاد، هنر، معماری و شهرسازی، رسانه، کشاورزی، آب، محیط زیست، جوانان و ورزش به مدت سه روز ارائه می شود.

 

در این نشست سه روزه اهم مشکلات استان در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد و یکی از نادرترین کنگره های علمی و پژوهشی است که اینگونه به کاوش اصفهان می پردازد.
به گفته مسوولان و کارشناسان، اگر خروجی و نتایج کنگره مذکور در مسیر اجرایی و راهبردهای کشوری قرار بگیرد قطع به یقین به توسعه یافتگی اصفهان کمک خواهد کرد.


در این کنگره مشکلات اعظم استان اصفهان که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند از جمله آلودگی هوا، آلودگی خاک، محیط زیست، آلودگی آب و خشکسالی و بحران آب و بحران تالاب گاوخونی و چالش ها و موانع تولید آبزیان، طیور و دام در استان و راهکارهای مقابله با آن به صورت علمی ارائه خواهد شد.


" آلودگی هوا منابع چالش ها و راهکار در استان اصفهان"، "نگاهی به عملکرد وزارت نیرو در تامین حقابه رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی در هفت دهه گذشته"، "وضعیت فعلی آب شرب شهرها در استان-برنامه های پیش رو"، "بحران پدیده گرد وغبار در منطقه اصفهان و تثبیت آن توسط پنتونیت فناوری شده" ، "چالش ها و راهکارهای حفاظت محیط زیستی اماکن ورزشی" ، "چالش ها و چشم اندازهای مشارکت ورزشی بانوان"، از جمله عناوین ۱۷۰ مقاله علمی ارایه شده در این رویداد است.


"الگوی پیشران های موثر بر توسعه گردشگری در استان اصفهان"، "یک سیستم کارآمد بازاریابی، تنها راه کار غلبه بر چالش ریسک دائمی بازار محصولات کشاورزی"، "نقش و تاثیر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فرهنگ دینی اصفهان"،"نیازهای آبی اصفهان، اقدامات انجام شده و چالش های پیش رو،حکمرانی آب و اصفهان"، "حاشیه نشینی و چالش بزرگ کلان شهر"، "پیامدهای بهره برداری بی رویه از ذخایر راهبردی منابع اب زیرزمینی"، "چالش ها و راهکارهای مدیریت بحران آب در فلات مرکزی ایران"، "مطالعه تاثیر ادامه بهره برداری های گسترده از سفره آب زیرزمینی دشت ممنوعه کاشان بر کیفیت اب باقیمانده" از دیگر نشست های تخصصی این کنگره سه روزه است.


"چالش ها و موانع تولید آبزیان، طیور و دام در استان و راهکارهای مقابله با آن"،" ارزیابی توسعه کشت های گلخانه ای و اثر آن بر توسعه پایدار استان، عوامل اجتماعی، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی اثر گذار بر منابع آب و محیط زیست"،" راهکارهای بهبود هماهنگی و همکاری بین بخشی و بین منطقه ای در حوضه زاینده رود در راستای مدیریت به هم پیوسته منابع آب"، "شهرهای اقماری اصفهان، تعادل بخشی در توسعه سکونتگاه ها "، "کیفیت زندگی در گرو یکپارچگی حمل و نقل و محیط زیست " و" تحولات حمل و نقل شهری جمعی در اصفهان، طرح ها و چالش های پیش رو" نیز از دیگر چالش های اصفهان است که در این کنگره سه روز مورد بحث قرار می گیرد.

 

نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو" روز سه شنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد و تا ۲۴ تیر جاری برگزار می‌شود.

 

منبع :ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: