May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۳۲۴
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
0
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که دور جدید مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی تا پایان ماه جاری میلادی برگزار می شود.
برگزاری دور جدید مذاکرات روسیه وآمریکا تا دو هفته آینده
به گزارش پول نیوز، ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه و مسئول امور مربوط به روابط با آمریکا در دولت روسیه روز چهارشنبه به خبرگزاری تاس گفت: مسائل مربوط به ثبات راهبردی (مسائل مورد اختلاف در عرصه های موشکی و هسته ای) در این مذاکرات مطرح و بررسی خواهد شد.

ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود که گفت و گوهای روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی باید موضوع فضا را به صورت گسترده در بر بگیرد.

وی به رسانه های روسی گفت: آمریکا روی حوزه بسیار محدودی تمرکز می کند، برای مثال، روی موضوع زباله های فضایی، اما مسکو خواستار «بررسی گسترده تر» موضوع فضا در مذاکرات آتی است.

این دیپلمات ارشد روس گفت: «مسائلی که آمریکا مطرح می کند هرچقدر هم مهم باشند، تنها ابعادی از موضوعات گسترده تر هستند و اضافه کرد که همین وضعیت در حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات نیز وجود دارد که طرف آمریکایی تنها روی موضوع جرایم سایبری تمرکز می کند. به رغم همه اهمیت این ابعاد، نه سایبری و نه فضا را شامل نشده است».

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که در مذاکرات مربوط به ثبات راهبردی، دکترین ها و مسائل دکترین، همانند زمان دولت پیشین آمریکا، باید مجزا بررسی شوند.

ریابکوف تصریح کرد: «مابقی موضوعات تقسیم می شوند: تسلیحات تهاجمی راهبردی، تدافعی راهبردی. ما به همین شکل تنظیم خواهیم کرد، حداقل اینکه سعی مان این است».
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: