April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۳۹۳
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
0
رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام بغداد با «محمود علوی»، وزیر اطلاعات ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

تاکید وزیر اطلاعات ایران بر صلح و امنیت در منطقه

به گزارش پول نیوز، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام بغداد با «محمود علوی»، وزیر اطلاعات ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

علوی در این دیدار در پی فاجعه آتش‌سوزی بیمارستان امام حسین (ع) ذی قار، پیام تسلیت رهبری ایران را به برهم صالح و ملت عراق انتقال داد.

دو طرف در ادامه درخصوص مناسبات دوجانبه عراق و ایران و اهمیت آن برای دو ملت برادر و توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف در راستای منافع مشترک دو کشور و همه منطقه رایزنی کردند.

برهم صالح با تاکید بر عمق مناسبات تاریخی عراق و ایران و لزوم گسترش چشم‌اندازهای همکاری دوجانبه میان دو کشور در همه زمینه‌ها، اظهار داشت: عراق مقتدر، امن، باثبات و دارای حاکمیت و مناسبات متوازن با کشورهای عربی و اسلامی، عامل ثبات و کانون تلاقی منافع مشترک کشورهای منطقه به شمار می‌رود و این امر می‌تواند به تقویت صلح و امنیت در منطقه بیانجامد.

رئیس جمهوری عراق در ادامه از مواضع جمهوری اسلامی ایران و حمایت از عراق به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با گروه تروریستی داعش قدردانی کرد.

از سوی دیگر، وزیر اطلاعات ایران با اشاره به اهمیت مناسبات تنگاتنگ میان دو کشور و ملت، بر حمایت رهبری ایران از امنیت و ثبات عراق و تقویت همکاری و هماهنگی دوجانبه در مقابله با تروریسم، افراط‌گرایی و برقراری صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: