کد خبر: ۳۵۴۳۹۸
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
0
نماینده مردم چابهار در مجلس در واکنش به سخنان حسن روحانی در خصوص تعداد تخت بیمارستانی در استان سیستان و بلوچستان گفت: اگر ۵ هزار و ۲۷۲ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد پس چرا شش شهرستان در حوزه سواحل مکران با یک پنجم جمعیت تنها دو بیمارستان و کمتر از ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد؟

انتقاد نماینده چابهار از موضع‎‎‌گیری رئیس جمهور نسبت به زیرساخت‌های بهداشتی سیستان و بلوچستان

 

به گزارش پول نیوز،معین الدین سعیدی در واکنش به سخنان رئیس جمهور در جلسه هیات دولت در خصوص وضعیت بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امروز آقای روحانی فرمودند که در سیستان و بلوچستان ۵ هزار و ۲۷۲ تخت وجود دارد. انتقاد من این است که چرا ۶ شهرستان استان از پهنه جاسک تا راسک تنها ۲ بیمارستان دارد. ۴ شهرستان استان سیستان و بلوجستان مطلقا بیمارستان ندارند یعنی برای دریافت خدمات درمانی باید چندین کیلومتر مسیر طی کنند تا خود را به بیمارستان برسانند.

 

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: اگر ۵ هزار و ۲۷۲ تخت در استان سیستان و بلوچستان، چرا سهم سواحل مکران اینقدر کم است؟ سهم سواحل مکران به ۶ شهرستان و جمعیت بالای ۶۰۰ هزار نفری کمتر از ۳۰۰ تخت است. توزیع امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی حتی در استان‌ها هم ناعادلانه است. متولی توزیع چه کسی جز دولت است؟ چرا رئیس جمهور نسبت به فاجعه رخ داده در سیستان و بلوچستان اینگونه پاسخ می‌هد؟

 

وی با اشاره به سفر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وزیر بهداشت این دولت نسبت به کمبودهای بی سابقه و تاریخی این حوزه اذعان داشتند. انتظار داشتم رئیس جمهور نگاهی به گزارش وزیر بهداشت که چهار گوشه استان را دیدند، می‌خواندند. اگر فرمایش رئیس جمهور مبنی بر پنج هزار و خرده‌ای تخت درست باشد، با فاجعه ناعادلانه بودن توزیع مواجه هستیم.

 

«اطلاعی در مورد تعداد تخت‌های بیمارستانی استان ندارم»

 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: من نمی‌دانم آمار رئیس جمهور درست یا غلط است. اگر این آمار غلط است، وای به حال ما و اگر آمار رئیس جمهور واقعی است، باز هم وای بر ما. چرا که چهار شهرستان از شش شهرستان سواحل مکران حتی یک تخت بیمارستانی ندارد. یک پنجم جمعیت استان در سواحل مکران هستند. آیا سهم شهرستان‌های چابهار، کنارک، قصرقند و نیکشهر و... هزار تخت نبود؟ آیا حتی ۵۰۰ تخت سهم ما نیست؟ رویکرد دولت در توزیع زیرساخت‌های حوزه سلامت، رویکرد غلطی است.

 

وی با بیان اینکه آماری در خصوص تخت‌های استان سیستان و بلوچستان ندارم، گفت: آیا رئیس جمهور کمبود تخت‌ها را منکر می‌شود؟ حرف من این است که بد نبود رئیس جمهور گزارش وزیر بهداشتش را مطالعه می‌کرد.

 

منبع :ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: