کد خبر: ۳۵۴۹۳۸
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
0
متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد افزایش کم آبی در کشور هستیم اتفاقی که به یقین تبعات منفی گسترده‌ای را با خود به همراه داشته است.

متهم تشنگی ایران سدسازی یا کم آبی است؟

 

به گزارش پول نیوز، بنا بر اظهار نظر کارشناسان ایش بی رویه و غیر کارشناسی شده سدسازی در کشور را می‌توان یکی از دلایل اصلی کم آبی سال‌های اخیر نام برد چرا که بسیاری از این سد‌ها در مناطق نادرست احداث شده است حال این سوال مطرح می‌شود که چه کسی یا چه ارگانی مجوز احداث این ست‌ها را داده است؟

شورش آبی به چه علت پدید آمد؟

آنچه مسلم است در روز‌های گذشته شاهد افزایش شورش آبی در خوزستان هستیم خوزستانی که خود از کرخه برخوردار است و انتظار نمی‌رفت این چنین در عطش آب باقی بماند، اما در سایه بی تدبیری‌ها نه تنها دام‌ها تلف شده اند بلکه مردم نیز همچنان تشنه باقی مانده‌اند.
استخراج بی رویه از سد‌ها طی چند سال گذشته باعث از بین رفتن ذخایر آبی بالغ بر۱۳۰ میلیارد مترمکعب در کشور شده است چگونه اینکه تراز آب‌های زیرزمینی نیز در حال حاضر منفی است اتفاقی که حتی تامین آب شرب برخی از روستا‌ها را با مشکل مواجه کرده و دولت برای تامین آب این روستا‌ها مجبور شده تا آب کشاورزی برخی دیگر را کاهش و یا قطع کند اتفاقی که تبعات منفی آن نه تنها متوجه مردم بلکه اقتصاد کشور نیز خواهد شد.
کم آبی با دست به دعا شدن برطرف نمی‌شود

همانگونه که می‌دانیم امسال شاهد کاهش بارش در کشور هستیم که این خود در کم آبی بی‌تأثیر نبوده است، اما باید یادآور شد این کم آبی که در آن صنعت و مردم ضربه مهلک خواهند خورد با دست به دعا شدن برای بارش باران جبران نخواهد شد.

۲۱۰ شهر کشور با تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کنند

با کاهش چشمگیر آب پشت سد‌ها به یقین ۲۰۰ شهر کشور با تنش آبی دست و پنجه نرم خواهد کرد اتفاقی که شاید حاصل تصمیمات غیر کارشناسی شده برخی از افراد باشد.
به طور کلی باید در نظر داشت یکی دیگر از مشکلات فعلی کشور را می‌توان در حوزه منابع آبی بهره وری فیزیکی و اقتصادی پایین و حجم عظیم تلفات آب در همه بخش ­های مصرف کننده آب جستجو کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: