April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۵۰۴۴
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
0
براساس اعلام مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس، زمین لرزه عصر امروز در خشت، تنها خساراتی جزئی به برخی منازل روستایی وارد کرده و به حمدالله هیچ آسیب کلی مالی و خسارت جانی به دنبال نداشته است.

زلزله خشت تنها خسارات مالی جزئی به دنبال داشت

به گزارش پول نیوز، حسین درویشی شامگاه یکشنبه ۲۷ تیر از اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده خشت شهرستان کازرون خبر داد و به خبرنگاران گفت: پیرو وقوع زلزله در این منطقه تا کنون ۴ تیم به کانون محل حادثه اعزام شدند.

درویشی افزود: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از تلفات به ما اعلام نشده و تنها خشارت جزئی به ساختمان‌های برخی منازل در روستاها وارد شده است.

او از انتقال تجهیزات و اقلام امدادی از انبارهای جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: اکیپ‌های امدادی به مناطقی که در معرض خطر و احتمال خسارت وجود دارد اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس بیان کرد: تاکنون چهار پس لرزه دیگر باعث لرزیدن منطقه شده است اما تاکنون خسارت‌های جانی و مالی گزارش نشده است.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس نیز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه زمین لرزه در شهر شیراز نیز احساس شد، گفت: فرودگاه شیراز در اثر زلزله جنوب غرب استان آسیبی ندیده و آمادگی انجام پروازهای احتمالی امدادی را داریم.

غلامرضا کریم آقایی گفت: خوشبختانه هیچ یک از ابنیه و زیرساخت‌های فرودگاه شیراز در اثر زلزله آسیب ندیده و پروازهای فرودگاه طبق روال عادی برقرار است.

او تاکید کرد: فرودگاه بین‌المللی شیراز برای پشتیبانی از هرگونه پرواز احتمالی امداد و نجات آمادگی کامل دارد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اعزام ۳ دستگاه آمبولانس به منطقه و آماده باش ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی احتمالی به مردم منطقه زلزله زده خشت خبر داد.

دکتر محمدجواد مرادیان گفت: خوشبختانه پیرو وقوع این زلزله و با تماس‌هایی که با مسئولان و معاونت‌های بهداشت در این منطقه داشتیم تا کنون گزارشی از فوتی و مصدوم نداشته ایم.

مرادیان با بیان اینکه بیمارستان‌های شیراز، کازرون، ممسنی و کوه چنار به حالت آماده باش درآمدند و تیم‌های واکنش سریع اورژانس فارس به محل اعزام شده‌اند، افزود: هنوز گزارش کاملی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم هرچند زلزله‌ای با این قدرت امکان اینکه به برخی واحدها و همچنین زیرساخت‌ها خسارت وارد کند، وجود دارد.

به گزارش ایسنا ساعت 19 و 4 دقیقه عصر یکشنبه ۲۷ تیرماه  زلزله ۵.۷ ریشتری در عمق 11 کیلومتری زمین در مرز استان‌های بوشهر و فارس، حادث شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: