April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۵۱۹۶
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
0
تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید به صورت فعال و به دور از انفعال از فرصت‌های فضای مجازی برای نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (ع) استفاده کنیم و انتظاری که از آستان قدس رضوی وجود دارد اقدامی فاخر، برجسته، جریان ساز و الگو در این حوزه است.

تولیت آستان قدس رضوی بر حضور در فضای مجازی تاکید کرد

 

به گزارش پول نیوز،حجت الاسلام احمد مروی روز دوشنبه در دیدار با دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: فضای مجازی بستر و ابزاری است که دشمن از آن برای پیشبرد نیات سوء خود بسیار استفاده می‎‌کند و به دنبال آن است که با استفاده از ظرفیت و نفوذ این فضا بر جوامع تسلط یابد و بر آنها خدایی کند.

 

وی با بیان اینکه استکبار با دگرگون سازی فرهنگ جوامع به دنبال تسلط بر آنهاست، ادامه داد: امروز استکبار به جای حمله بر سرزمین ملت‌ها بر فرهنگ آنان متمرکز شده است، زیرا فرهنگ بر ذهنیت، رفتارهای فردی، اجتماعی و سیاسی یک ملت تأثیرگذار است و راه را برای تسلط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هموار می‌سازد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ، گفت: اینکه معظم له سال‌هاست نسبت به توجه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تأکید دارند، دلیلش بستری است که فرهنگ می‌تواند برای تسلط دشمن بر جوامع ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه عشق و ارادت آحاد مردم به حضرت امام رضا (ع) ظرفیت بزرگی را در اختیار آستان قدس رضوی قرار داده است، افزود: این آستان مقدس به سبب قدرت، ظرفیت و سرمایه معنوی عظیمی که به برکت مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) در اختیار دارد، باید حضور تأثیرگذار و الگو در عرصه‌های مختلف از جمله فضای مجازی داشته باشد.

 

حجت الاسلام مروی بر ساماندهی فعالیت آستان قدس رضوی در فضای مجازی تأکید کرد و ادامه داد: نظام جامع راهبردی آستان قدس رضوی در فضای مجازی باید تدوین و با همکاری شورای عالی فضای مجازی و استفاده از ظرفیت نخبگان، فعالیت‌های پراکنده بخش‌ها و مجموعه های مختلف آن در فضای مجازی در راستای اهداف فرهنگی این نهاد هدایت، ساماندهی و منسجم شود.

 

وی با بیان اینکه به فرمان رهبر معظم انقلاب آستان قدس رضوی باید حداقل برای پنج میلیون نفر از ۳۰ میلیون زائری که سالانه به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند برنامه‌ریزی فرهنگی داشته باشد، گفت: فضای مجازی فرصتی است که آستان قدس رضوی می‌تواند از آن برای استمرار و تداوم ارتباط فرهنگی با زائران استفاده کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند به اثرگذاری فرهنگی این آستان مقدس در فضای عمومی کشور و جهان اسلام کمک کند، افزود: صرف نظر از مقوله زیارت و نورانیت معنوی حرم مطهر رضوی، موضوعاتی همچون موزه، هنر و معماری حرم مطهر، اسناد، نامه ها، وقف نامه‌ها و کتابخانه عظیم از جمله مواردی است که می‌تواند در فضای مجازی معرفی و مخاطبانی را جذب کند.

 

وی ادامه داد: تحقق اهداف فرهنگی و حضور تأثیرگذار آستان قدس رضوی در فضای مجازی نیازمند شناسایی ظرفیت‌های این آستان مقدس، برنامه‌ریزی کلان، سیاستگذاری اجرایی و تلاش برای حفظ استمرار رشد و توسعه فعالیت‌ها در فضای مجازی است.

 

منبع :ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: