April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۵۵۸۴
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
0
نسل چهارم کامارو که از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ تولید شد شاید درخشان‌ترین خودرو در تاریخ کوپه‌های اسپرت نباشد، اما یک مدل بسیار پرقدرت در سال ۱۹۹۸ بر اساس آن شکل گرفت و در بازی نیدفوراسپید کنسول PS۱ خودروی قابل احترامی به شمار می‌رفت.
نچسب‌ترین شورولت کاماروی تاریخ!
 
به گزارش پول نیوز نسل چهارم کامارو که از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ تولید شد شاید درخشان‌ترین خودرو در تاریخ کوپه‌های اسپرت نباشد، اما یک مدل بسیار پرقدرت در سال ۱۹۹۸ بر اساس آن شکل گرفت و در بازی نیدفوراسپید کنسول PS۱ خودروی قابل احترامی به شمار می‌رفت. این مدل کامارو SS نسل چهارم بود که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ تولید شد و از موتور V۸ LS۱ با بلوک آلومینیومی نیرو می‌گرفت و بسته به اینکه با چه مشخصاتی آن را انتخاب کنید از ۳۰۵ تا ۳۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. متاسفانه این خودرو هرگز جایگاه مشابهی به عنوان یک خودروی کلاسیک مانند همتایان‌اش پیدا نکرد و یک نمونه کارکرده از کامارو SS مدل ۱۹۹۸ یک خودروی اسپرت با قیمتی بسیار ارزان است. نسل چهارم شورولت کامارو نیز طراحی نچسب نسل قبل را با کمی تغییرات به‌همراه خود داشت.

پایان موقت

در سال ۹۵ که قوانین زیست محیطی کمی سخت‌تر شده و علاقه عموم به خودرو‌های با حجم کمتر و البته مصرف سوخت پایین‌تر بیشتر شده بود، شرکت شورولت مجبور به توقف تولید پیشرانه ۳.۴ لیتری شد. نسل چهارم شورولت کامارو دو بار دچار فیس لیفت شد که بار اول در سال ۱۹۹۸ بود که شامل تغییراتی هم‌چون خارج شدن چراغ‌ها از حالت فرو رفته، تغییرات در طراحی سپر و جلوپنجره خودروشد و بار دوم که در سال ۱۹۹۹ اتفاق افتاد موجب اضافه شدن رنگ‌های جدید، قابلیت کنترل کشش (مدل‌های ۶ سیلندر) و کمی تغییرات در فضای کابین شد. سرانجام در سال ۲۰۰۲ پس از ۳۵ سال ساخت شورولت کامارو، به‌دلیل کاهش فروش و محبوبیت این خودرو که عمدتا بخاطر تغییر طراحی آن بود، خط تولید کامارو تعطیل شد و شورولت کامارو کاملا از لیست تولیدات جنرال موتورز پاک شد!

مسافران فضایی.

اما اگر تولید شورولت کامارو متوقف شد پس نسل‌های امروزی آن از کدام سیاره آمده‌اند؟ در پاسخ باید بگوییم از همین زمین خودمان. پس از توقف تولید نسل چهارم تا چندین سال خبری از کامارو نبود. اما ۸ سال که گذشت فیل جنرال‌موتورز یاد هندوستان کرد و در سال ۲۰۰۹ شورولت کامارو نسل پنجم به‌عنوان مدل ۲۰۱۰ بر اساس کانسپتی که در سال ۲۰۰۷ معرفی شده بود به خط تولید در کشور کانادا بازگشت. البته این بار شورولت نسل پنجم کامارو را با طراحی عضلانی و جذاب معرفی و روانه بازار و از اشتباهات گذشته اجتناب کرد.

کاماروی پلیس

خودرویی که تصاویر مشاهده می‌کنید یک شورولت کاماروی نسل چهارم مجهز به پکیج پلیس B۴C است. این خودرو حدود ۷۶ هزار کیلومتر کارکرد دارد، از یک موتور ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر خورجینی بهره می‌برد که با یک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جفت شده و ۲۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، یکی از ۳۱۰ کاماروی تولیدشده در سال ۹۵ میلادی مجهز به این کیت است، بیشینه سرعت‌اش ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده، ۴۰۰ متر را ظرف ۱۳.۵ ثانیه می‌پیماید و ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو از صندلی‌های Bucket یا در برگیرنده بهره می‌برد، کنسول مرکزی دارد، روکش صندلی‌هایش از پارچه و رنگ کابین آن گرافیتی است. کاماروی نسل چهارم را باید نچسب‌ترین کامارو تاریخ دانست، اما کیت B۴C با این خودرو کاری کرده نظر بسیاری نسبت به آن جلب شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: