کد خبر: ۳۵۵۸۷۶
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
0
استاندار تهران با اشاره به اینکه رابطه معناداری میان تزریق واکسن و کاهش مرگ و میر وجود دارد گفت: تخصیص واکسن به استان تهران بر اساس شاخص‌های جمعیتی باشد.

به گزارش پول نیوز؛ انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار داشت: استان تهران جمعیت بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری دارد که تعداد افراد بالای ۶۰ سال در استان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است.

وی با تاکید بر اینکه درخواست ما این است که ادمین سامانه الکترونیک ثبت نام واکسن به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستاد کرونا استان واگذار شود گفت: از این طریق می‌خواهیم مراجعات بدون هماهنگی را در مراکز واکسیناسیون شاهد نباشیم.

استاندار تهران افزود: از آنجا که رابطه معناداری میان تزریق واکسن و کاهش مرگ و میر وجود دارد، درخواست ما این است که تخصیص واکسن به استان تهران بر اساس توجه به شاخص‌های جمعیتی انجام شود و در حال حاضر افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوتی نسبت به هفته قبل را در استان داریم و ۹۳۰۰ نفر بستری هستند.

وی در مورد مصوبات جلسه بیان داشت: اولین مصوبه این بود که نسبت به افزایش تخت‌های کووید به ۱۱ هزار تخت اقدام شود و در این راستا از ظرفیت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و غیره استفاده شود و اقدام مهم بعدی افزایش کلینیک‌های سرپایی در همه بیمارستان‌های استان است که بایستی به میزان ۲ برابر اضافه شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه یکی از مشکلات دانشگاه‌ها موضوع نقدینگی و تأمین منابع مالی است اظهار داشت: در این زمینه سازمان‌های بیمه گر مکلف به پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها هستند و دانشگاه‌ها در تأمین داروهای رمدسیویر نیازمند نقدینگی می‌باشند که درخواست ما از دولت و وزارت بهداشت این است که این مطالبات تأمین شود.

استاندار تهران عنوان کرد: افزایش مراکز تجمیعی واکسن در تهران به ۹۰ مرکز انجام شده است تا روند واکسیناسیون تسریع شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: