عملکرد بازار سرمایه در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ رقم خورد؛
کد خبر: ۳۵۶۵۷۷
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
0
در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد بیش از ۱۷ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحدی رسید.
رشد 17 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پول نیوز، در شروع معاملات بازار سرمایه شاخص کل بورس سبزپوش شد و با رشد ۲۳۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن، اما با افت ۳۴ واحدی ۴۰۰ هزار و ۸۸۶ واحد را ثبت کرد.

نماد‌های فارس شستا و ومعادن بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های خودرو و خساپا و وغدیر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند. فملی وارد دامنه مثبت شده است و با قیمت ۱۳۴۰ تومان در حال معامله است ذوب دیگر نماد مورد توجه فلزات اساسی با افزایش ۱ درصدی به ۴۱۰ تومان رسیده است.

خودرویی‌ها با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می‌کنند. خودرو، خساپا، خپارس، خزامیا و خمحرکه منفی و متعادل اند. خدیزل، خکاوه، خلنت و خاور مثبت و متعادل داد و ستد می‌شوند. قاب قرمز رنگ خودرو در مدار ۱.۵۹ درصد؛ حقوقی‌ها در خرید بیش از ۲۵ میلیون برگه سهم در بازه ۲۰۴۱ ریال هیچ مشارکتی ندارند.

حرکت روان خساپا در مدار ۱.۷۶ درصد منفی؛ حقوقی‌ها در خرید بیش از ۶۴ میلیون برگه سهم در بازه ۱۷۸۱ ریال هیچ مشارکتی ندارند. تابلوی تاصیکو در مدار ۱.۱۸ درصد سبز است و معاملات در بازه ۱۱۱۴۰ ریال در جریان است.

خودرو با قیمت ۲۰۰.۵ تومان افت بیش از ۳ درصدی را تجربه می‌کند و حجم معاملات آن از ۱۴۰ میلیون سهم عبور کرده است؛ خرید حقیقی ۹۷ درصد و حقوقی ۳ درصد

خساپا با قیمت ۱۷۷.۴ تومان در منفی ۲ درصد جابجایی ۱۵۶ میلیون سهم را به ثبت رسانده است؛ خرید حقیقی ۹۷ درصد و حقوقی ۳ درصد

خگستر با افت بیش از ۴ درصد به قیمت ۲۶۲.۳ تومان رسیده و جابجایی ۹۹ میلیون سهم را نشان می‌دهد؛ خرید حقیقی ۹۵ درصد و حقوقی ۵ درصد

خپارس با کاهش بیش از ۴ درصدی به قیمت ۱۱۴ تومانی رسیده و حجم معاملات آن به ۱۰۰ میلیون سهم رسیده است؛ خرید حقیقی ۹۶ درصد و حقوقی ۴ درصد

خبهمن با کاهش بیش از ۳ درصدی به قیمت ۱۳۷.۷ تومان دادوستد بیش از ۵۰ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است؛ خرید حقیقی ۶۹ درصد و حقوقی ۳۱ درصد

خشرق خدیزل خلنت خکاوه خفنر خمهر خاور تنها نماد‌های مثبت گروه خودرویی هستند. نماد‌های فارس، میدکو، شستا، ومعادن، وامید، پارس، کچاد، فملی، اخابر، کگل، وصندوق، تاپیکو وشپنا نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با افزایش ۱۷ هزار و ۷۱۶ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۱۱ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با افت ۲۳۰ واحدی در سطح ۴۰۰ هزار و ۶۸۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۳ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد قرار گرفت. روز سه‌شنبه نماد‌های «فارس»، «میدکو» و «شستا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. ومعادن، وامید، پارس، کچاد، فملی، اخابر، کگل، وصندوق، تاپیکو وشپنا دیگر نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین سه نماد «خودرو»، «وپارس» و «حساپا» نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس سپید صدرنشین است و پترول و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، لطیف و فرابورس پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه ۱.۳ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۴.۷ درصد افت کرد و در رقم ۵۹۰ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۲۱ درصد کاهش یافت و ۴۴۶ میلیارد تومان شد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: