May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶۸۱۶
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
0
اختصاصی پول نیوز_ مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران با حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور آغاز شد

به گزارش پول نیوز در این مراسم، علاوه بر رؤسای قوای مقننه و قضائیه و مسئولان ارشد کشور، سران، مقامات و هیئت‌هایی از چندین کشور خارجی نیز حضور دارند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در این مراسم سخنرانی خواهند کرد و پس از آن سید ابراهیم رئیسی در حضور رئیس قوه قضائیه برای پاسداری از اسلام و قانون اساسی سوگند یاد خواهد کرد.


رئیس دولت سیزدهم همچنین پس از امضای متن سوگند و تحویل آن به دبیر شورای نگهبان، به عنوان آخرین نفر در مراسم تحلیف سخنرانی می‌کند.

برادران لاریجانی غایبان مراسم تحلیف

 

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی لاریجانی رئیس سابق مجلس در مراسم تحلیف هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران حضور ندارند.

قالیباف: دوره جدید مدیریتی کشور، دوره کارآمدی و پاسخگویی است

رئیس مجلس در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری:

بطور ویژه از طرف مردم ایران از حضور مهمانان خارجی این مراسم خوشحالی خود را اعلام می‌کنم و امیدوارم بتوانیم مهمان‌نوازی گرم داشته باشیم و پیام‌آور دوستی و مهر مردم ایران باشیم.

جمهوری اسلامی ایران میراث‌دار بیش از یک قرن مبارزه برای استقلال، آزادی، نفی سلطه و برقراری عدالت است. انقلاب اسلامی امروز به الگویی الهام‌م‌بخش تبدیل شده است.

 کشور در مواجهه با تنگناها، ناملایمات و مصائب معیشتی در آستانه یک تحول مبتنی بر مکتب امام، همراه با رفع ناکارآمدی، عوامل نفوذی و مقاومت در برابر فشارها و تحریم‌هاست. نتایج انتخابات 98 و 1400 نشان داد مردم به صراط مستقیم جریان انقلاب اسلامی اعتماد دارند.

موسم آن است تا با سرلوحه قراردادن روحیه انقلابی، جهت‌گیری انقلابی و فرهنگ مدیریت جهادی و تمسک به اصول ناب امام و اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه طرحی نو دراندازیم.

پیام تحول‌خواهی مردم در 28 خرداد به نظام و دنیا مخابره شد و فصلی نوین در تاریخ انقلاب آغاز شد؛ فصلی برای جبران کوتاهی‌ها، غفلت‌ها و کاستیها و احیای ارزش‌ها و آرمانهای اصیل اسلامی و حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب بخواهیم یا نخواهیم در دوره جدید، بار به سرانجام رساندن خواسته ةای مردم به دوش همه ما مسئولان است.

دوره جدید مدیریتی کشور را باید به دوره کارآمدی و پاسخگویی تبدیل کنیم. همه مکلفیم ثبات اقتصادی و امید و نشاط را افزایش دهیم و بار اصلی آن بر عهده دولت است زیرا اکثر ظرفیت‌های اجرایی بر عهده دولت است اما هم‌افزایی و همدلی دو قوه دیگر نیز نقش کلیدی دارد.

مجلس پیمان همکاری با دولت را بر اساس منافع ملی و مطالبات مردم اعلام می‌کند و یار و همراه دولت در مسیر پیشرفت کشور و البته ناظری فعال و دلسوز در تحقق تعهدات دولت است.

حاشیه‌روی، حاشیه‌سازی و فاصله‌گرفتن از دغدغه‌های مردم گناهی نابخشودنی است.

امروز هرگونه قبیله‌گرایی گناه نابخشودنی است.

 

متن سوگندنامه سید ابراهیم رئیسی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«من به عنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هر گونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.»

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: