کد خبر: ۳۵۷۰۰۰
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
0
به علت نگرانی از تقاضا برای انرژی به دنبال محدودیت‌های مسافرتی برای مقابله با شیوع نوع دلتای کرونا، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازار‌های کاهش یافت.
شدیدترین کاهش هفتگی قیمت نفت در ۴ ماه گذشته

به گزارش پول نیوز به علت نگرانی از در مورد تقاضا برای انرژی به دنبال محدودیت‌های مسافرتی برای مقابله با شیوع نوع دلتای کرونا، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازار‌های جهانی حدود یک درصد کاهش یافت و شدیدترین کاهش هفتگی در چندین ماه گذشته را ثبت کرد.

همچنین پس از اینکه گزارش ماهانه فرصت‌های شغلی آمریکا منتشر شد و بالاتر از حد انتظار بود و سبب تقویت دلار، قیمت نفت تحت فشار بیشتری قرار گرفت. تقویت دلار، قیمت نفت را برای خریداران نفت با ارز‌های دیگر گران‌تر می‌سازد از این رو تقاضا برای آن کاهش می‌یابد

هر بشکه نفت برنت با ۵۹ سنت کاهش ۷۰.۷۰ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۸۱ سنت کاهش ۶۸.۲۸ دلار فروخته شد.

نفت برنت طی هفته گذشته ۶ درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین کاهش هفتگی در ۴ ماه گذشته است؛ WTI نیز ۷ درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین کاهش در نه ماه گذشته به شمار می‌رود.

هوآی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور گفت: «نوسانات قیمتی که اکنون شاهد آن هستیم، تابعی از تصویر کلان است... نوع دلتای کرونا شروع به خسارت زدن کرده و شما در بسیاری از بازار و نه تنها در بازار نفت شاهد ریسک گریزی هستید.»

در آمریکا، تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ به بالاترین میزان در ۶ ماه گذشته رسیده است. در ژاپن، محدودیت‌های اضطراری در بیشتر مناطق این کشور گسترش یافته است. در چین نیز که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است در برخی از شهر‌ها محدودیت اعمال شده و پرواز‌ها لغو شده است.

جیم ریتربوش، تحلیلگر بازار گفت: «افزایش محدودیت‌های سفر در چین، زیر ذره بین تاجران قرار گرفته است و می‌تواند به عنوان محرک اصلی قیمت نفت در ماه جاری میلادی عمل کند.»

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: