کد خبر: ۳۵۷۰۸۲
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
0
در اینجا بعضی نشانه‌ها و مواردی که سبب التهاب کف پا می‌شود آورده شده است.
دلایل التهاب کف پا را بدانید
 
به گزارش پول نیوز در اینجا بعضی نشانه‌ها و مواردی که باعث التهاب کف پا می‌شود آورده شده است.

اول صبح احساس درد شدیدی می‌کنید
این درد معمولاً بعد از بلند شدن از رختخواب و برداشتن اولین قدم‌ها یا بعد از اینکه ساعت‌ها نشسته‌اید و سرانجام حرکت کرده‌اید، اتفاق می‌افتد. شدیدترین درد است. اولین خط درمان معمولاً دارو‌های کششی و ضد‌التهابی است.
اضافه وزن دارید
وزن اضافی به معنای فشار بیشتری روی پا‌ها است، بنابراین اگر دچار اضافه وزن هستید، خطر ابتلا به التهاب کف پا افزایش می‌یابد. همچنین می‌تواند علائم را تشدید کند.
شما ساختار پا برجسته‌ای دارید
اگر قوس‌های بلندی دارید، بیشتر در معرض ابتلا به التهاب کف پا قرار دارید، زیرا رباط باید بیشتر برای حمایت از شما کار کند. همچنین، اگر هنگام راه رفتن یا دویدن پای خود را به سمت داخل می‌چرخانید و این فشار اضافی را به قسمت پایینی پا وارد می‌کنید، احتمال دارد تجربه این درد پاشنه را افزایش دهید.

کمی بالاتر از ساق پا نیز روی خطر شما تاثیر می‌گذارد. اگر ماهیچه سفت باشد، می‌تواند منجر به مشکلاتی شود.
تمام روز روی پای خود ایستاده‌اید
همانطور که غیر‌فعال بودن می‌تواند باعث ایجاد مشکل در پاشنه پا شود، ایستادن تمام روز روی پا نیز ممکن است. این که آیا پشت میز ایستاده‌اید، قدم می‌زنید یا فعالیت بدنی خود را به سرعت افزایش می‌دهید، می‌توانید شانس خود را برای ابتلا به التهاب کف پا افزایش دهید.
دمپایی انگشتی می‌پوشید
این دمپایی‌ها هرچقدر هم زیبا و دوست‌داشتنی باشند، حمایتی را که پا‌های شما نیاز دارند ارائه نمی‌دهند. به دنبال یک کفش مناسب باشید- کفشی که پاشنه پا کمی بالاتر از جلوی کفش باشد.
یک دونده هستید
این نوع ورزش فشار زیادی را به پای شما وارد می‌کند، به خصوص اگر روی سطوح سخت مانند بتن دویده‌اید. سایر فعالیتها، مانند زومبا یا حتی پیاده‌روی در مسافت‌های طولانی، می‌تواند به شانس شما برای ایجاد التهاب کف پا کمک کند. تمرینات کم‌فشار مانند شنا یا دوچرخه‌سواری می‌توانند درد پاشنه پا را کاهش دهند.
منبع: سایت سلامت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: