مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت تشریح کرد؛
کد خبر: ۳۵۷۸۵۱
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
0
مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، جزییات اجرای نظام ارجاع الکترونیک در ۱۰ استان را تشریح کرد.

جزییات اجرای نظام ارجاع الکترونیک در ده استان

 

به گزارش پول نیوز، محمدرضا میرزایی گفت: در حال حاضر در ۱۰ استان کشور طرح نظام ارجاع الکترونیک به صورت پایلوت اجرایی می شود، لذا حدود ۷۰۰ هزار نفر در این ۱۰ استان به ۶۳۰ پزشک خانواده منتسب شدند.

مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: در حال حاضر در ۴ استان کردستان، کرمان یزد و چهار محال و بختیاری حدود ۱۷۰ هزار نفر ویزیت پایه شدند، همچنین حدود ۸۰ هزار نسخه الکترونیکی انجام شده و ۳۰ هزار ارجاع الکترونیک نیز اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران دیابتی و فشار خون شناسایی شده اند، هم اکنون در ۴ استان کردستان، کرمان، یزد و چهار محال و بختیاری روزانه حدود ۴ هزار ویزیت و حدود ۷۰۰ ارجاع الکترونیک صورت می گیرد.

میرزایی تاکید کرد: در ۶ استان جدید، گلستان به خوبی عمل کرد و از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت ۸۰ هزار نفر به حدود ۱۰۰ پزشک یعنی حدود ۶۰ درصد جمعیت انتساب داده شدند، همچنین در کرمانشاه ۷۰ هزار نفر از ۳۲۰ هرار نفر یعنی ۲۰ درصد جمعیت، در لرستان ۱۷ هزار از ۲۰۰ هزار نفر به میزان ۱۰ درصد جمعیت، در ایلام ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از ۳۶ هزار نفر یعنی حدود ۵۰ درصد جمعیت و در کهگیلویه و بویر احمد ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ۳۵ هزار نفر معادل ۵۰ درصد جمعیت انتساب شده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه دولت پرداخت دراین طرح براساس پرداخت سرانه ای بوده و از تیرماه در ۴ استان کردستان، کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری مقرر شد پزشکان در ۶ ماه اول سال ماهانه حدود ۱۵ درصد ویزیت پایه کنند، البته ۳ ماه اول سال پرداخت شده اما از تیرماه پزشکان موظف هستند ماهانه ۱۵ درصد ویزیت پایه کرده و هر درصدی کمتر مشمول کسورات می شود.

مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: بحث نسخه نویسی الکترونیکی در سطح ۶۳ دانشگاه با حدود ۴ هزار و ۱۸۶ مرکز روستایی از تیرماه آغاز شده و ‌در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۹۹۰ مرکز به سامانه های سطح یک متصل شده اند و نسخه نویسی در ۴ سامانه ناب، سیب، سینا و پارسا انجام می شود، لذا از حدود ۲ هزار و ۹۹۰ مرکز ۱۴۲ هزار نسخه صادر شده و بیشترین نسخه مربوط به استان خراسان رضوی با حدود ۳۲ هزار نسخه است.

وی گفت: سپس گلستان با ۱۵ هزار و ۵۰۰ نسخه، مازندران ۱۴ هزار و ۱۰۰ نسخه، خراسان جنوبی ۸ هزار و ۵۰۰ نسخه و آذربایحان شرقی حدود ۸ هزار نسخه این مهم را انجام می دهند، امیدواریم که با پیشرفت نسخه نویسی در همه استان ها بتوان به سمت ارجاع الکترونیک و بعد از آن نسخه پیچی الکترونیک در سطح روستا نیز انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: