May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۸۵۳۳
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
0
روز گذشته قیمت ارز نوسانات رو به پایین داشت و دلار با ۱۳۰ تومان کاهش روی قیمت ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان معامله شد، بازار آهن در ثبات نسبی قیمتی بود و بعضا در برخی از محصولات کاهش جزئی قیمتی داشت.
آرامش پیش از طوفان در بازار آهن آلات
 
 
به گزارش پول نیوز، در روز گذشته قیمت ارز نوسانات تنزلی را تجربه کرد و دلار با ۱۳۰ تومان کاهش روی قیمت ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان معامله شد، بازار آهن در ثبات نسبی قیمتی بود و بعضا در برخی از محصولات کاهش جزئی قیمتی داشت.

همین کاهش قیمتی برخی محصولات منجر به کاهش جذابیت عرضه مقاطع طویل در بورس کالا شد به گونه‌ای که از کل میلگرد عرضه شده فقط یک پنجم آن به فروش رسید. بازارهای جهانی هم دستخوش تغییر بود و قیمت سنگ آهن دوباره در روند کاهشی قرار گرفت و از سوی دیگر قرار داد آتی سنگاپور برای سنگ آهن مجددا به کف ۱۴۰ دلار رسیده و این موضوع می‌تواند سیگنالی در جهت کاهش قیمت‌های جهانی باشد.

بر اساس شواهد فعلی بازار انتظار میرود در روز جاری شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها باشیم، البته چنانچه نرخ ارز کاهشی شود و به سوی کانال ۲۵ هزار تومان حرکت کند، در این حالت دوباره قیمت بازار آهن نیز کاهشی خواهد شد.

بحث طرح ملی مسکن و جهش تولید مسکن این روزها بسیار داغ است و منجر به رشد سهام شرکت‌های ساختمانی در بورس شده است، اما قابل توجه است که در این زمینه فعلا طرح و برنامه مدون و مرتبی ارائه نشده و به طور کلی با شواهد و اخبار کنونی می‌توان برای بازار آهن ادامه رکود را پیش بینی کرد.

البته حائز اهمیت است که بدانیم در بازار آهن با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و غیر واقعی بودن قیمت محصولات فولادی در بازار، محصولات در بازار درجه‌بندی می‌شوند، به عبارت دیگر محصولات غیر استاندارد با قیمت کمتر مشتری خود را دارد و همین امر امکان تولید محصولات درجه دو و کیفیت پایین‌تر را دو چندان خواهد کرد.

با بررسی قیمت روز آهن آلات مشاهده می‌شود که در روز گذشته قیمت میلگرد در ۵ شرکت فروشنده ثابت اعلام شد و ۵ شرکت دیگر نیز کاهش قیمتی را اعمال کردند و البته دو شرکت نیز افزایش قیمتی داشتند.

در بازار نبشی و ناودانی نیز اکثر مبادی فروش کاهش قیمت نبشی و کاهش قیمت ناودانی را لحاظ کردند و فقط یک شرکت ثبات قیمتی داشت. بازار تیرآهن نیز به طور کلی ثبات قیمت تیرآهن رویت شد اما بعضا کاهش قیمت نیز وجود داشت. بازار پروفیل نیز کلیه مبادی فروش ثبات قیمت پروفیل را اعمال کردند.

 
منبع: گسترش نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: