کد خبر: ۳۵۸۵۴۴
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰
0
امروزه مشکل سنگ کلیه، با توجه به رژیم غذایی بد و معمولا نامنظم، بسیار رایج است. با این حال این بیماری نیز می‌تواند ژنتیکی باشد. در واقع، هنگامی که نمک و دیگر مواد معدنی (مانند مواد موجود در ادرار) در تماس با یکدیگر قرار می‌گیرند، تشکیل سنگ شروع می‌شود.
قوی‌ترین گیاه سنگ شکن بی رحم کلیه + روش مصرف
 
 
به گزارش پول نیوز، اندازه سنگ کلیه می‌تواند متفاوت باشد. بعضی از سنگ‌ها مانند دانه‌های شن و ماسه بسیار کوچک هستند، اما برخی از آن‌ها بسیار بزرگ هستند. به طور معمول، سنگ‌های کوچک از طریق ادرار خارج می‌شوند، اما اندازه بزرگ سنگ‌ها نمی‌توانند خارج شوند. برخی از افراد مبتلا به سنگ کلیه ترجیح می‌دهند که با عمل جراحی سنگ‌ها را از بین ببرند، اما این کاملا اشتباه است، چرا که بسیاری از سنگ‌ها با دارو درمانی و درمان‌های خانگی دفع می‌شوند. توصیه ما این است که برای خلاص شدن هر چه سریع‌تر سنگ کلیه می‌توانید از گل قاصدک برای درمان استفاده کنید.

علل و علایم سنگ کلیه
عمدتا رژیم غذایی نامناسب و نامنظم تاثیر زیادی در تشکیل سنگ کلیه دارد. برای مثال مصرف بیش از حد کلسیم و ویتامین ث باعث بروز چنین مشکلی می‌شود. همچنین مصرف بی رویه الکل باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود. علاوه بر رژیم غذایی بد اختلال در غده تیروئید و دفع بیش از حد کلسیم از ادرار نیز می‌تواند مشکل سنگ کلیه را به وجود آورد. اولین نشانه سنگ کلیه، درد شدید کلیه است که به دلیل مسدود شدن مجاری ادراری توسط سنگ ایجاد می‌شود. از دیگر نشانه‌ها می‌توان به اسهال، استفراغ، تهوع و ادرار همراه با خون اشاره کرد.

درمان سنگ کلیه با ریشه گل قاصدک
گل قاصدک برای از بین بردن سنگ کلیه بسیار مفید است. همچنین برای پاکسازی سنگ و حفظ و نگه داری کلیه کارساز است. علاوه بر اینکه به سلامت کلیه کمک کرده و به عنوان یکی از دارو‌های خانگی برای سنگ کلیه عمل می‌کند، باعث تحریک تولید صفرا نیز می‌شود. این امر به افزایش تولید ادرار، از بین بردن مواد زائد بدن، و بهبود هضم کمک می‌کند. در گل قاصدک، ویتامین آ، ب، ث، دی و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، آهن و روی وجود دارد.

برای درمان سنگ کلیه چند قاشق از برگ یا ریشه گیاه قاصدک را در آب جوش ریخته و بعد از ۱۵ دقیقه، دوبار در روز میل کنید. علاوه بر دمنوش می‌توانید عصاره تازه آن را نیز مصرف کنید. همچنین اگر ریشه تازه گل قاصدک را پیدا کردید، می‌توانید عصاره آن را گرفته و استفاده نمایید. این عصاره طعم و مزه تلخ دارد، بنابراین می‌توانید پوست پرتقال، زنجبیل و سیب را با آن مخلوط کنید. شما می‌توانید این عصاره را ۳ تا ۴ بار در روز بنوشید. اگر این گل را پیدا نکنید، می‌توانید از چای آماده این گل که در بازار وجود است تهیه کرده و آن را مصرف کنید.

توجه: از تمام گیاه قبل از گل دادن استفاده کنید، مصرف برگ‌ها در موقع گل دادن و ریشه تنها در پاییز مناسب است.
 
منبع: بهداشت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: