May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در اولین هفته از مهر ۱۴۰۰ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۶۰۴۷۹
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
ریزش شاخص کل بورس در روز ۸ مهر ۱۴۰۰ نیز ادامه پیدا کرد و شاخص عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را از دست داد، اما در حال رسیدن به چند حمایت معتبر است.
شاخص به زیر ۱.۵ میلیون سقوط کرد
شاخص کل بورس با رشد ۳۵ هزار واحدی در پایان معاملات روز شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ به عدد یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد رسید. شاخص کل بورس با معاملات اولین روز هفته را با رشد اغاز کرد بطوریکه شاخص کل با رشد ۳۵ هزارو ۶۵۲ واحدی به عدد یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد و شاخص هم وزن با رشد ۷ هزارو ۴۴۱ واحدی به عدد ۴۲۲ هزار واحد رسید. نماد‌های فولاد، فملی، فارس و کگل بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز شاخص با رشد ۲۹۳ واحدی به عدد ۲۰ هزارو ۸۵۷ واحدی رسید و نماد‌های آریا، زاگرس و هرمز بیشترین تاثیر را در رشد شاخص فرابورس داشتند. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۴۸۵میلیارد تومان رسید وبیش از ۲۷۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی بود.

در پایان معاملات روز بعد، شاخص کل بورس پس از رشد دو هزار و ۶۰۸واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۴هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز.۵درصد افت کرد. آخرین قیمت ۸۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۸۶نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقیقی‌ها ۴۷۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «کیمیاتک»، «فسبزوار»، «شبندر»، «برکت»، «شتران»، «فملی» و «شپنا» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «فجهان»، «توسن»، «مدیریت»، «دی»، «وهامون»، «گدنا» و «سپیدار» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از پنج هزار و ۱۵۰میلیارد تومان رسید.

شاخص کل بورس در روز سه‌شنبه ششم مهرماه ۱۴۰۰‌_ با رشد بیش از چهار هزار واحدی به یک میلیون و ۴۲۹ هزار واحد رسید. از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۱۷۸ واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد. همچنین حجم معاملات امروز تا کنون ۶۴۷ میلیون و ۶۸۳ هزار سهم بود که طی ۱۲۷ هزار و ۶۴۰ هزار معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به هفت هزار و ۱۰۸ میلیون ریال رسید. ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۵۷ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۹۸۶ میلیون ریال شد. همچنین تا این لحظه نماد‌های "پارسان"، "شبندر" و "شتران" بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص داشته‌اند.

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز ۸ مهر ۱۴۰۰ با رشد ۵۲۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۶۹۸ واحدی ۴۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد را ثبت کرد. فرابورس هم سبزپوش شد و به ۲۰ هزار و ۸۹۷ واحد رسید. شپدیس، وغدیر و پارسان بیش‌ترین تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند و نماد‌های شبندر، شتران و برکت مانع از رشد بیشتر شاخصبورس تهران شده اند. قاب سرخ فولاژ در مدار ۰.۹۵ درصد؛ استقبال حقوقی‌ها برای خرید سهم در بازه ۱۵۷۰۰ ریال را شاهد هستیم. شبندر با افت بیش از ۱ درصد به قیمت ۶۶۲ تومان رسیده و شپنا حوالی صفر تابلو نوسان مثبت و منفی دارد و با قیمت ۱۳۱۵ تومان معامله می‌شود. شتران نیز با رسیدن به قیمت ۱۱۱۳ تومان در حوالی منفی ۱ درصد قرار گرفته است. قاب سبز خودرو در مدار ۱.۸۵ درصد و پیشتازی حقیقی‌ها برای خرید بیش از ۵۵ میلیون برگه سهم در بازه ۱۸۶۵ ریال. شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۷ مهرماه) با افزایش ۱۱ هزار و ۵۷۴ واحدی به یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۲۱ واحد رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: