May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۱۱ مهر ۱۴۰۰ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۶۰۸۱۹
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس در پایان معاملات ۱۱ مهر، رشد ۳ هزار واحدی را تجربه کرد و به یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد رسید.
رشد ۳ هزار واحدی شاخص بورس در پایان معاملات
شاخص کل بورس در پایان معاملات ۱۱ مهر، رشد ۳ هزار واحدی را تجربه کرد و به یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن هم ۲ هزار و ۲۴۸ واحد منفی شد و در رقم ۴۲۲ هزار و ۵۷۸ واحد قرار گرفت.

امروز بازار با رشد ۷ هزار واحدی در ۴۵ دقیقه ابتدایی معاملات، در قله یک میلیون و ۴۸۱ هزار واحدی ایستاد؛ اما پس از آن در ۷۵ دقیقه بعدی، با افت شدید به یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحد برگشت؛ شاخص نهایتاً ظرف یک ساعت و نیم پایانی، بیش از ۲ هزار واحد رشد کرد.

امروز بیش از ۹۰۷ هزار فقره به ارزش حدوداً ۷ هزار میلیارد تومان ثبت شد و ارزش کل بازار نیز در کانال ۵.۹ هزار هزار میلیارد تومانی باقی ماند. فارس و تاپیکو به رشد و فملی به افت شاخص کمک کردند. بورس کالا نیز با نماد کالا، به یکی از نماد‌های پرتراکنش این روز‌های بازار سرمایه تبدیل شده که علی رغم رشد مثبت دیروز، امروز با افت حدوداً ۵ درصدی ارزش سهام روبه رو شد.
 

فرابورس با ۱۸ واحد مثبت به جایگاه ۲۱ هزار و ۳۲۰ واحد دست یافت. ارزش معاملات گروه‌های شیمیایی به عنوان برترین گروه معاملات امروز برای نخستین بار طی هفته‌های جاری از هزار میلیارد تومان گذشت و به ۱.۲ هزار میلیارد تومان رسید. گروه‌های خودرویی و فرآورده‌های نفتی نیز در رتبه‌های بعدی شرکت‌های ارزشمند معاملات امروز پس از شیمیایی‌ها بودند.

گروه بانک‌ها نیز طی دو هفته گذشته به یکی از کم اقبال‌ترین گروه‌های بورسی با حداقل ارزش معاملات تبدیل شده اند به گونه‌ای که ارزش معاملات امروز آنها، ۲۰۰ میلیارد تومان بود. گفتنی است نماد‌های چند بانک بورسی به دلیل برگزاری مجامع عمومی آن‌ها طی روز‌های اخیر به تدریج مسدود و باز می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران با معامله ۳ میلیارد و ۴۰۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۹ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان در ۵۲۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۹۶ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۳۰۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، فرابورس ایران و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های بیمه اتکایی ایارناین، ریال پرداز نو آفرین و صنایع بهداشتی ساینا بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: