کد خبر: ۳۶۱۲۱۰
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
0
مديرعامل مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا از راه‌اندازي نخستين واحد متمركز طراحي، مهندسي و توسعه محصول در اين خودروساز با نام تكنوسنتر (techno center) خبرداد و گفت: اين واحد در فاز نخست فعاليت خود برنامه توسعه و ارتقاي موتور و قواي محركه و همچنين گيربكس محصولات گروه سايپا به‌ويژه مگاپلت‌فرم SP را در دست اقدام دارد.
نخستين تكنوسنتر طراحي و توسعه خودرو كشور در سايپا راه‌اندازي شد
مهدی رادمنش مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا افزود: این مرکز مجهز به تیم‌های متخصص طراحی استایل، طراحی بدنه و تزیینات، طراحی شاسی و سیستم تعلیق، طراحی مجموعه‌ها و تجهیزات، محاسبات مهندسی، فناوری‌های پیشرفته و تولید است که در کنار مجموعه کارگاه‌های نمونه‌سازی و آزمایشگاه‌های تخصصی، بزرگ‌ترین مجموعه متمرکز طراحی، نمونه‌سازی و تست خودرو کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر این مرکز، پروژه توسعه خانواده قوای محرکه شامل موتور و گیربکس را در دستور کار دارد تا خانواده موتور منطبق با فناوری‌های روز و پیشرفته و نیازمندی‌های پلت‌فرم‌های جاری و آینده سایپا طراحی و تولید شود.

رادمنش ضمن تکذیبِ گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر استفاده از موتور‌های متعلق به سایر خودروسازان داخلی در محصولات سایپا تأکید کرد: موتور‌های عنوان شده، از لحاظ توانمندی و ویژگی‌های فنی اعم از استاندارد‌های آلایندگی و مصرف سوخت و همچنین استایل طراحی پلت‌فرم SP، هیچ‌گونه تطابق و قابلیتی جهت استفاده در محصولات گروه سایپا ندارند و باتوجه به برنامه این گروه برای طراحی و ساخت قوای محرکه پیشرفته و به‌روز جهت استفاده در محصولات خود، استفاده از موتور‌های تولیدی سایر خودروسازان در محصولات سایپا توجیه فنی و راهبردی نداشته و در دستورکار این مجموعه نیز نبوده و نخواهد بود.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در ادامه گفت: گام بعدی تکنوسنتر گروه سایپا، توسعه پلت‌فرم‌های جدید خودرویی و طراحی محصولات جدید با فناوری‌های روز و منطبق با استاندارد‌های ۸۵گانه خواهد بود.

به گفته وی تیم‌های مختلف طراحی خودرو در قالب فرآیند ایده‌پردازی کارشناسانه، استفاده از نظرات مراکز و نخبگان علمی و دانشگاهی، نظرسنجی‌های مردمی در کنار دانش موجود در نخبگان فعال در مرکز تحقیقات سایپا و تکنوسنتر این مجموعه در حال فعالیت بر روی طراحی محصولات آینده منطبق با پلت‌فرم‌های روز هستند تا خروجی مبتنی بر ایده گروهی و جمعی را خلق کنند.

وی با بیان این که خروجی این تیم‌ها محصول یک کار جمعی متشکل از کارشناسان و طراحان مختلف با سرپرستی رئیس بخش طراحی صنعتی مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا است خاطرنشان کرد: طراحی تمام بخش‌های محصولات گروه سایپا از جمله شاهین در انحصار یک شخص نبوده و اگر فردی به‌تن‌هایی مدعی طراحی خودروی شاهین شده به‌دور از واقعیت است و می‌توان آن را حرکتی رسانه‌ای برای کسب شهرت تلقی کرد.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در پایان به برنامه توسعه محصول سایپا در سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق اعلام مدیرعامل ارشد گروه سایپا، خودرو آریا با استفاده از فناوری‌های روز و گیربکس CVT در حال طی کردن آخرین تست‌ها است و پس از اخذ مجوز شماره‌گذاری به سبد محصولات سایپا اضافه خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: