کد خبر: ۳۶۱۲۸۱
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
0
وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان برنامه پیش روی نهادهای صهیونیستی-آمریکایی برای برگزاری مراسمی در بخشی از قبرستان تاریخی مسلمانان در قدس اشغالی را در راستای توطئه یهودی سازی قدس خواند و محکوم کرد.
رام الله برپایی مراسمی صهیونیستی-آمریکایی در قبرستان تاریخی قدس را محکوم کرد
وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت قصد نهاد‌های صهیونیستی آمریکایی برای برگزاری مراسمی در بخشی از قبرستان تاریخی مسلمانان «مأمن الله» در قدس را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: تعدادی از مسئولان ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا و در راس آن دیوید فریدمن، سفیر سابق آمریکا (ساکن شهرک صهیونیست نشین بیت ایل) و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که به مواضع افراطی صهیونیستی خود مشهور است، این مراسم شوم را برای یازدهم اکتبر ترتیب داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه فلسطین این جشن استعماری را که به منظور یهودی سازی قدس است، بخش لاینفکی از جنگ سرگشاده رژیم اشغالگر علیه قدس شرقی اشغالی و مقدسات و شهروندان آن می‌داند که در راستای تلاش‌های این رژیم برای تغییر مظاهر تمدن و هویت عربی و اسلامی قدس است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان این طرح صهیونیستی-آمریکایی را موجب تحریک احساسات مسلمانان و حقوق فلسطینیان در شهر قدس خواند و گفت که این قضیه هم به کارنامه تخلفات مقامات صهیونیستی در نقض حقوق سیاسی، تاریخی و فرهنگی فلسطین از سال ۱۹۴۸ افزوده می‌شود که از طریق نبش قبور مسلمانان و ساختن بوستان و شهربازی در آنجا به دنبال نابود کردن آثار تاریخی مسلمانان در بیت المقدس هستند.

بر اساس این بیانیه، در بخشی از قبرستان مامن الله موسسه آمریکایی صهیونیستی «سیمون ویزنتال» از سال ۲۰۱۰ میلادی با همکاری مقامات صهیونیستی موزه‌ای موسوم به موزه تسامح برپا کرده است؛ با وجود اینکه ده‌ها نفر از ساکنان قدس در دادگاه‌های محلی و همچنین با ارائه شکایت نامه به شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان یونسکو به این اقدام اعتراض کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزارت خارجه فلسطین در رام الله به این تعرض تحریک آمیز علیه قبرستان تاریخی مسلمانان با جدیت فراوان می‌نگرد و آن را نقض آشکار قوانین و منشور‌های بین المللی برمی شمرد و از دولت فعلی آمریکا می‌خواهد مسئولان خود را در این مراسم شنیع که با سیاست آمریکا درباره آینده شهر قدس در تضاد است شرکت ندهد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد به سرزمین فلسطین و ساکنان آن تعرض کند. همچنین کسی حق ندارد حرمت مقدسات مسیحی و اسلامی در آن را نقض کند.

این وزارتخانه گفت: ما از نهاد‌های بین المللی ذیربط می‌خواهیم چنین تخلفات بی وقفه‌ای علیه حقوق سیاسی، فرهنگی، تاریخی، قانونی و دینی فلسطین در قدس شریف پایتخت کشور فلسطین را محکوم و متوقف کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: