May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول نیوز عملکرد بازار سرمایه در سومین هفته از مهر ۱۴۰۰ بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۶۱۶۸۴
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
در جریان دادوستد‌های آخرین روز از بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۶۶۱ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان در بیش از ۵۲۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.
/////
شاخص بورس در اولین روز از هفته با افت ۱۳ هزار و ۷۱۴ و احدی به یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۵۴۹ واحد رسید. از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت چهار هزار و ۳۷۷ واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد. همچنین حجم معاملات تا کنون سه میلیارد و ۱۶۶ میلیون سهم بود که طی ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۲۸ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال رسید. ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۵۹ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۸۴ میلیارد ریال شد. همچنین تا این لحظه نماد‌های "فولاد"، "تاپیکو" و "شبندر" بیشترین تأثیر منفی را در شاخص داشته‌اند.

شاخص بورس در دومین روز از هفته با افت ۱۰ هزار و ۴۲۰ واحدی به یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۱۰ واحد رسید. از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد پنج هزار و ۸۹۷ واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد. همچنین حجم معاملات چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون سهم بود که طی ۶۲۸ هزار و ۸۰۴ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۴ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال رسید. ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۵۸ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال شد. همچنین نماد‌های "فملی"، "فولاد" و "همراه" بیشترین تأثیر منفی را در شاخص داشته‌اند.


شاخص بورس در روز پس از آن با رشد هزار و ۸۶۹ واحدی به یک میلیون و ۴۵۷ هزار و ۴۸۰ واحد رسید. از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۹۲۶ واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد. همچنین حجم معاملات پنج میلیارد و ۲۲ میلیون سهم بود که طی ۵۵۷ هزار و ۷۸۳ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۰ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال رسید. ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۵۸ میلیون و ۵۶۶ هزار و هفت میلیارد ریال شد. همچنین نماد‌های "فملی"، "فخوز" و "شپدیس" بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص داشته‌اند.

شاخص کل بورس در ۲۰ مهر ۱۴۰۰ با افت ۳۸ هزار و ۷۷۲ واحدی به یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد رسید. اما شاخص کل (هم‌وزن) نیز منفی بود و با ۱۲ هزار و ۱۸۴ واحد کاهش به ۴۰۱ هزار و ۵۷۴ واحد رسید. معامله‌گران در بازار سرمایه ۵۵۹ هزار و ۷۷۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان انجام دادند. نماد‌های فارس، شستا، فولاد، فملی، کگل، شپنا و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های فایرا، چکاپا و خنصیر نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. اما امروز شاخص فرابورس با کاهش ۳۵۰ واحدی به ۲۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۳۹۲ هزار و ۱۱معامله به ارزش ۶ هزار و ۷۹۹ میلیارد تومان با احتساب فروش اوراق دولتی بود.

در جریان دادوستد‌های آخرین روز از بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۶۶۱ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان در بیش از ۵۲۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۴۶ واحد قرار گرفت. بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سایر اشخاص بورس انرژی، تامین سرمایه امین و آلومینیوم ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: