کد خبر: ۳۶۱۹۰۲
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
0
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعضای شورای نگهبان نسبت به طرح ساماندهی خودرو چند ابهام داشتند که مجلس باید این ابهامات را رفع کند، شورای نگهبان نسبت به این مصوبه 2، سه مورد ابهام وارد کرده است.
شورای نگهبان ابهاماتی به طرح ساماندهی خودرو وارد کرده است
هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با رسانه‌ها که صبح امروز (شنبه، ۲۴ مهر) برگزار شد، درباره مصوبات بررسی شده در جلسات این شورا، گفت: نخستین لایحه بررسی شده که از سوی شورای نگهبان لایحه واگذاری مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب است.

وی ادامه داد: طرح جهش مسکن تبدیل به قانون شده و ابلاغ آن به دستگا‌های متولی صورت گرفته است، امیدوارم با اجرای این طرح، یکی از دغدغه‌های جوانان برطرف شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان نسبت به طرح ساماندهی خودرو چند ابهام داشتند که مجلس باید این ابهامات را رفع کند، شورای نگهبان نسبت به این مصوبه ۲، سه مورد ابهام وارد کرده است.

طحان‌نظیف تأکید کرد: هیئت عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام هم ایراداتی به طرح ساماندهی واردات خودرو وارد کرده است که اگر همه این ایرادات برطرف شود، ما اشکالی به مصوبه مجلس درباره ساماندهی صنعت خودرو نداریم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه طرح استفساریه بند ۳ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور تأیید شد، افزود: طرح استفساریه پس از رفع ابهام مورد تأیید واقع شد. همچنین لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به زودی پس از اصلاحات مجلس به قانون تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح تعالی جمعیت و حمایت از خانواده دو سه بار میان مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت و اشکالات برطرف شد و در نهایت دو ابهام باقی مانده است که اگر برطرف شود، شورا هم نظر خواهد داد؛ در جلسه اخیر، تنها دو ابهام ناظر بر مواد ۵۲ و ۵۳ مطرح شده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی با اشکالات و ابهاماتی در شورای نگهبان مواجه شد.

طحان‌نظیف در خصوص اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این طرح در جلسه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی با اشاره به پنجمین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: نهاد‌های مختلفی مخاطب این سیاست‌های ابلاغی هستند و شورای نگهبان نیز به سهم خود در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نظام انتخاباتی کشورمان با اشکالاتی مواجه است، عنوان کرد: در سیاست‌های کلی انتخابات راهکار‌هایی هم آمده، اما متأسفانه خروجی کلی اقدامات صورت گرفته، مطلوب نبوده است.

طحان‌نظیف با تأکید بر اینکه امیدوارم در انتخابات بعدی این اصلاحات انجام شود، گفت: قوانین باید به نحوی اصلاح شوند که حداکثر شناخت مردم از نامزد‌ها وجود داشته باشد و بر مبنای سیاست‌های کلی انتخابات، باید شفاف‌سازی در هزینه‌های انتخاباتی نامزد‌ها وجود داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: