April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۱۹۹۴
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
0
نایب‌رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت:صادرات موجب کاهش عرضه و افزایش ۳۰ درصدی گوجه در بازار شده است.
بعد از گرانی تخم مرغ، امروز گوجه گران شد + جزئیات
علی مهرکش در گفت‌وگویی، درباره دلایلی گرانی گوجه در بازار، اظهار کرد: باید توجه داشت که کاهش دمای هوا و سرما موجب از بین رفتن بوته‌های گوجه و در نهایت کاهش عرضه این محصول در بازار شده است و اکنون ۵۰ درصد دلیل گرانی گوجه به این موضوع برمی گردد.

وی افزود: ۵۰ درصد دلیل گرانی گوجه به صادرات این محصول برمی گردد که برخی افراد سر زمین‌های کشاورزی با خریداری این محصول، آن را از طریق مرز‌های زمینی به عراق و افغانستان صادر می‌کنند و با توجه به افزایش نرخ دلار مزیت فروش در صادرات است.

نایب‌رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت گوجه در بازار، افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد گوجه موجود در میدان میوه و تره بار اصفهان بین ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان و بیش از ۹۰ درصد گوجه از ۵۵۰۰ هزار تومان به پایین است.

وی همچنین درباره افزایش قیمت موز، توضیح داد: موز براساس نرخ ارز و توان بازار، قیمت خود را مشخص می‌کند، اما در اصل قیمت موز خارجی در میدان میوه و تره بار اصفهان حدود ۲۷ هزار تومان، موز هندی ۲۴ هزار تومان و موز پاکستانی ۱۸ هزار تومان است.

مهرکش همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت میوه‌های پاییزه نسبت به بار‌های تابستانه بسیار مناسب است، گفت: در حال حاضر قیمت نارنگی لاکچری در میدان میوه و تره بار بین ۱۲ تا ۱۵هزار تومان، قیمت انواع نارنگی بین ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، سیب بین ۵ تا ۱۳هزار تومان و پرتقال جنوب بین ۱۰تا ۱۶ هزار تومان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: