April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۳۹۵۵
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
0
گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر رشد کمی دانشگاه فرهنگیان گفت که برای جبران کمبود معلم حداقل ۱۰ هزار فارغ التحصیل کمبود داریم.
کمبود سالانه ۱۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود معلم
مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، درباره برنامه‌های مربوط به تامین نیروی انسانی و توجه به جایگاه دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در اساسنامه دانشگاه علاوه بر جذب معلم، توانمند سازی معلم‌ها و تربیت مدیر هم وجود دارد بر این اساس همکاری و مشارکت این دانشگاه در توانمندسازی معلمان و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان و فرهنگیان بسیار واجد اهمیت است.


او ادامه داد: درباره توانمند سازی معلمان، تحصیلات تکمیلی آن‌ها اهمیت دارد و خود این دانشگاه می‌تواند متولی بشود؛ این موضوع مهمترین گام برای توانمند سازی آنهاست و درباره تربیت مدیر هم صدق می‌کند.

به گفته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان باید در تربیت مدیر نقش جدی ایفا کند و الآن تقریبا برنامه‌ای برای این قضیه وجود ندارد؛ به نظر می‌رسد اگر از این جوانب به دانشگاه فرهنگیان نگاه بکنیم، در میان مدت دانشگاه فرهنگیان ارتقاء خوبی پیدا می‌کند و بروندادش در آموزش و پرورش بسیار جدی و ثمربخش خواهد بود.

فیاضی درباره تناسب خروجی دانشگاه با نیاز وزارت خانه اظهار کرد: خروجی‌های این دانشگاه متناسب با نیاز وزارت خانه باید باشد، اما در شرایط کنونی نیاز وزارت خانه به معلم بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تقریبا سالی ۳۰ تا ۵۰ هزار بازنشسته داریم، بیان کرد: تعداد دانشجویانی که به عنوان فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد آموزش و پرورش می‌شوند ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر هستند و این یعنی هر سال بیش از ۱۰ هزار نفر عقب هستیم.

او تصریح کرد: دانشگاه بنا بر این شرایط باید توسعه کمّی باید پیدا کند تا این نیاز را مرتفع کند و این یعنی در قوانین بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه به این دانشگاه و دانشگاه شهید رجایی توجه جدی بشود که بتوانند ظرفیت خودشان را ارتقا بدهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: