April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۵۶۲
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
0
«جروم پاول» رئیس فدرال رزرو: خطر تورم ماندگار افزایش یافته است. نظر من و همچنین اکثر پیش بینی کنندگان اقتصادی، این است که تورم در طول سال آینده کاهش یابد.
خطر تورم ماندگار افزایش یافته است
به نقل از یاهو فاینانس: «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو: خطر تورم ماندگار افزایش یافته است. نظر من و همچنین اکثر پیش بینی کنندگان اقتصادی، این است که تورم در طول سال آینده کاهش یابد و به هدف ما نزدیک‌تر شود. اما واضح است که خطر تورم پایدارتر افزایش یافته است. من فکر می‌کنم شما می‌دانید که ما از ابزار‌های خود استفاده خواهیم کرد تا مطمئن شویم نرخ تورم بالاتر در اقتصاد ریشه دار نمی‌شود.

عدم تعادل عرضه و تقاضای ناشی از بیماری همه گیر به افزایش قابل توجه قیمت‌ها در برخی مناطق کمک کرده است. مشکلات زنجیره تامین، تامین تقاضای قوی به ویژه برای کالا‌ها را برای تولیدکنندگان دشوار کرده است. افزایش قیمت انرژی و اجاره بها نیز باعث افزایش تورم می‌شود. در نتیجه، تورم کلی بسیار بالاتر از هدف بلندمدت ۲ درصدی ما است و شاخص قیمت PCE طی ۱۲ ماه منتهی به اکتبر ۵ درصد افزایش یافته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: