April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۵۹۴
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
0
نایب رئیس کمیسیون مالیات اتاق ایران گفت: در سازمان مالیاتی با اجرای پایه های جدید مالیاتی به نظر فشار بر فعالان اقتصادی بیشتر خواهد شد.
ارکان دادرسی باید از سازمان امور مالیاتی جدا شود
کاربخش نایب رئیس کمیسیون مالیات اتاق ایران گفت: با توجه به توییت آقای خاندوزی در رابطه با مالیات و ساختار و سامانه‌ای شدن دادرسی باید گفت اینکه این موضوع در مدت یک ماه انجام شود، امکان پذیر نیست و حداقل یک سال زمان نیاز است.

او گفت: در حال حاضر مراجع شبه قضایی و هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی را در محل سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل مالیاتی داریم. ترکیب هیئت‌ها نیز این چنین است که یک نفر نماینده سازمان امور مالیاتی، یک نفر نماینده بر اساس بند دو ماده ۲۳۴ از بخش قضایی که عمدتا باید قاضی‌های باز نشسته باشد حضور پیدا می‌کنند و یک نفر از موعدیان اتاق اصناف یا اتاق ایران یا اتاق بازرگانی هم حضور دارد.

او ادامه داد: جای که این هیئت برگزار می‌شود در خانه یکی از اصحاب دعوا است که به نظر عادلانه نیست. در لایحه قانون اصلاح مالیات ارزش افزوده بخشی از این مطالبات الحاق شده است.

کاربخش بیان کرد: عمدتا هیئت‌ها باید از امور مالیاتی خارج شوند به نظر اگر بخواهد این مسائل عادلانه باشد باید یک مجمع دادرسی که قوه قضاییه که آن را مدیریت کند، شکل بگیرد. اما اشکالی که وجود دارد این است که نماینده قوه قضاییه تخصص لازم را نسبت به موضوعات مالیاتی ندارند و باید ارکان دادرسی از سازمان امور مالیاتی جدا شود.

کاربخش گفت: در گذشته قانون مالیاتی بیشتر ممیز محوری بود در مالیات مستقیم به طور مثال ماده ۱۵۴ حذف شده است که در آن جا مطرح می‌شد که اگر فعالیتی به سازمان مالیاتی می‌رسید که از سوی موعدی کتمان شده بود، آن جا بر اساس ضریب تشخص داده می‌شد، اما این اتفاق در قانون جدید وجود ندارد و حال این ضرایب به نسبت سود فعالیت به موعدیان داده می‌شود. در سازمان مالیاتی با اجرای پایه‌های جدید مالیاتی به نظر می‌رسد که فشار بر فعالان اقتصادی بیشتر شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: