کد خبر: ۳۶۵۷۲۹
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
0

همه شهرهای ایران زیبا هستند و هر کدام جذابیت­های خاص خودشان را دارند، اما دو شهر شیراز و اصفهان آنقدر جاذبه­های تاریخی و دیدنی دارند که نه تنها برای گردشگران داخلی، بلکه برای توریست­های خارجی نیز بازدید از این شهرها، جذابیت­های فراوانی دارد. حال ما در این مقاله می­خواهیم نکاتی را درباره این شهرها به شما بگوییم تا هر زمان تصمیم گرفتید با خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان و یا خرید بلیط هواپیما تهران شیراز به این شهرها سفر کنید، سفر پربارتری را داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا باید به شیراز و اصفهان سفر کنیم؟!

دیدنی های اصفهان و شیراز

 

بیشتر دیدنی­های اصفهان به دوران صفویه برمی­گردند. از دیدنی­های تاریخی این شهر می­توان به میدان بزرگ نقش جهان، کاخ چهلستون، عمارت عالی قاپو، سی و سه پل، پل خواجو و کلیسای وانک اشاره کرد. البته که نباید از پیاده­روی در چهارباغ عباسی خصوصا در فصل پاییز به سادگی گذشت. شیراز نیز که از تاریخی­ترین شهرهای ایران است، جاذبه­های فراوانی برای دیدن دارد. از پاسارگاد و نقش رستم و تخت جمشید دوران هخامنشیان گرفته تا حافظیه و سعدیه. در شهر شیراز باغ­های خیلی معروف نیز وجود دارند که می­توان از آنها بازدید کرد، باغ­هایی مانند باغ ارم، باغ نارنجستان قوام، باغ دلگشا و باغ عفیف آباد. البته نباید ارگ کریمخانی را نیز فراموش کرد.

سوغاتی چی بخریم؟!

در ابتدا به سراغ سوغاتی­های اصفهان می­رویم. این شهر هم خوراکی­های خوشمزه­ای دارد و هم صنایع دستی بی­نظیری. از سوغاتی­های خوراکی اصفهان می­توان به گز، پولکی و سوهان اشاره کرد. اگر هم بخواهیم به سمت صنایع دستی برویم، باید از خاتم کاری، میناکاری و مسگری اصفهان اشاره کنیم. شیراز هم مانند اصفهان سوغاتی­های فراوانی دارد. اگر تصمیم داشتید خوراکی بخرید، به سراغ مسقطی و یوخه و کلوچه شیرازی بروید. البته نباید از عرقیجات شیراز هم گذشت. از صنایع دستی شیراز نیز می­توان به منبت کاری اشاره کرد.

خرید بلیط هواپیما

حالا که بیشتر با دیدنی­های این دو شهر تاریخی ایران آشنا شدید، اگر قصد داشتید با خرید بلیط هواپیما به هر کدام از این شهرها سفر کنید، کافیست سری به سایت و یا اپلیکیشن اسنپ تریپ بزنید. در بخش پرواز داخلی می­توانید نام شهر مورد نظرتان را جستجو کرده و تاریخ سفر را نیز تعیین کنید. سپس اسنپ تریپ لیستی از بلیط پروازهای موجود را به شما نمایش می­دهد و شما می­توانید با مقایسه آنها به لحاظ ساعت پرواز، قیمت بلیط، ایرلاین و البته نوع هواپیما، بلیط مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نموده و هزینه آن را نیز بصورت آنلاین پرداخت کنید. شما از طریق اسنپ تریپ می­توانید برای سفر به هر جای ایران بلیط هواپیما خریداری کنید. اگر بخواهید به شهری مانند مشهد بروید، به راحتی می­توانید بلیط هواپیما تهران مشهد را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ خریداری کرده و با خیال راحت به این شهر سفر کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: