May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۶۱۲۹
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
0
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اولین بودجه دولت سیزدهم روز یکشنبه و با حضور رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تقدیم مجلس خواهد شد.
رئیس‌جمهور بودجه ۱۴۰۱ را یکشنبه تقدیم مجلس می‌کند
سیدمحمد حسینی با بیان اینکه اولین بودجه دولت سیزدهم روز یکشنبه و با حضور رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: این لایحه اولین بودجه نویسی دولت سیزدهم و ریل گذاری برای سال ۱۴۰۱ و سال‌های آینده است و سعی شده تا اصلاح ساختار بودجه به عنوان مطالبه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: انضباط مالی، هدایت نقدینگی به سمت تولید، توجه به عدم کسری بودجه و افزایش اختیارات دستگاه‌ها به شرط نظارت پذیری در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است، همچنین این بودجه کاملا عملیاتی بوده و براساس اقدامات تخصیص می‌یابد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اعمال برنامه‌های اعلام شده از سوی رئیس جمهور در لایحه بودجه سال آینده گفت: در این لایحه سعی شده تا در موضوع پرداخت حقوق‌ها به سمت عدالت حرکت شود، لذا افزایش حقوق‌های سال آینده پلکانی بوده و میانگین این افزایش ۱۰ درصد است.

حسینی ادامه داد: قوانین مصوب مجلس، چون قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین جهش تولید مسکن در بودجه مورد توجه قرار گرفته است، به نحوی که وعده دولت برای ساخت چهار میلیون مسکن تحقق یابد و اقدامات لازم آغاز شود.

وی گفت: در این لایحه موضوعاتی چون، حمایت از اقشار آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، جذب سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و موضوع آب مورد توجه و تاکید قرار گرفته و اعتبارات بیشتری برای کاهش مشکلات حوزه آب تخصیص یافته تا بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: