کد خبر: ۳۶۶۱۳۵
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
0
ترکیب بعضی از مواد غذایی با هم باعث افزایش خواص‌شان می‌شود و ما باید برای بهره بردن بیشتر، آن‌ها را بشناسیم.
زوج‌های غذایی مقوی را بشناسید
برای سال‌های طولانی است که ما بعضی از مواد ترکیب بعضی از مواد غذایی با هم باعث افزایش خواص‌شان می‌شود و ما باید برای بهره بردن بیشتر، آن‌ها را بشناسیم.. را با هم ترکیب می‌کنیم

و با این ترکیب‌ها آشنایی داریم. در ادامه این مطلب با ۴ زوج غذایی مهم آشنا می‌شویم:

زوج‌های غذایی مقوی را بشناسید

لوبیا و انواع سبزیجات

چیزی که این زوج غذایی را قدرتمند می‌سازد، ترکیب شدن آهن (در لوبیا) با ویتامین C (در سبزیجات) است.

وقتی که لوبیا را همراه با سبزیجات می‌خورید، ویتامین C موجود در سبزیجات به آهن موجود در لوبیا کمک می‌کند تا به حالتی تبدیل شود که به‌سادگی توسط بدن جذب می‌شود. این اثربخشی به‌ویژه از این نظر اهمیت دارد که جذب آهن غیرهِم را تقویت می‌کند.

آهن غیرهِم که جذب سخت‌تری دارد، در این منابع گیاهی یافت می‌شود؛ پنیر توفو، اسفناج، کشمش و غلات صبحانه غنی‌شده. ماهی، گوشت‌های قرمز و مرغ حاوی آهن هِم هستند که به‌راحتی توسط بدن جذب می‌شود.

اگر می‌خواهید از فواید بهترین منابع گیاهی سرشار از ویتامین C بهره‌مند شوید باید هر روز از این سبزیجات استفاده کنید؛ انواع مرکبات (مانند نارنگی، پرتقال و...)، گل‌کلم، فلفل دلمه‌ای قرمز، جعفری و پاپایا. کره بادام زمینی و توت فرنگی

ویتامین E را با ویتامین C مصرف کنید. ویتامین E جلوی تخریب قرنیه چشم (یکی از شایع‌ترین علل نابینایی) را می‌گیرد. ویتامین C هم ویتامین E را برای مبارزه با عوامل بیماری آماده و تجهیز می‌کند.

منابع خوب ویتامین E شامل بادام (و روغن بادام)، بادام زمینی (و کره بادام زمینی)، گندم، تخمه آفتابگردان و دانه‌های سویاست و ویتامین C را هم در موادی مانند مرکبات، کیوی، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گوجه فرنگی، توت فرنگی و سیب زمینی پیدا می‌کنید.

زوج‌های غذایی مقوی را بشناسید

گوجه فرنگی و روغن زیتون

افزودن چربی‌های سالم مانند روغن زیتون به میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به بدن در جذب بهتر مواد مغذی گیاهی یا فیتونوترینت‌ها کمک کند. مطالعه‌ای که به تازگی Free Radical Biology and Medicine منتشر کرده است، نشان می‌دهد کسانی که در طول هفته تا چندین وعده از گوجه‌فرنگی همراه با روغن زیتون استفاده می‌کنند، سطح لیکوپن را به‌طرز چشمگیری در بدن افزایش می‌دهند. لیکوپن ماده مهمی است که در گوجه‌فرنگی، فلفل قرمز و هندوانه یافت می‌شود و رنگ قرمز آن‌ها را می‌سازد. دریافت این ماده به‌طور منظم و مستمر، خطر ابتلا به سرطان پستان، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های ریوی را کاهش می‌دهد.

منبع: روزنامه خراسان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: