کد خبر: ۳۶۶۱۵۸
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
0
درآمد ارزی کشور بر اساس گزارش بانک مرکزی در هشت‌ماه گذشته در بخش فروش نفت و صادرات غیرنفتی به اندازه تمام سال گذشته (۱۳۹۹) بوده و رکورد‌های جدیدی در این زمینه ثبت شده است.
رکورد‌های جدید درآمد‌های ارزی کشور بواسطه فروش نفت
سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه (۱۶ آذرماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به مشخص شدن دخالت‌ها و دسیسه‌های سودجویانه برای برهم زدن ثبات بازار ارز، گفت: دستگاه‌های مسئول هم‌زمان با نظارت و کنترل بر بازار، با شناسایی دقیق عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز، با جدیت به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین انسجام و اقدام هماهنگ نهاد‌های مسئول را در مدیریت و ساماندهی بازار ارز ضروری دانست.

در این نشست با تقسیم کار و وظایف دستگاه‌های مختلف، مقرر شد برای مدیریت در بازار ارز، با اخذ مجوز‌های لازم از سوی نهاد‌های مسئول و بر اساس واقعیت‌ها، ثبات و شرایط عادی به بازار ارز برگردد.

در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین گزارش نهاد‌های مسئول درباره وضع بازار ارز ارائه و عوامل مؤثر در تغییرات غیرعادی نرخ ارز به‌ویژه در روز‌های اخیر بررسی شد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، درآمد ارزی کشور در هشت ماه گذشته هم در بخش فروش نفت و هم صادرات غیرنفتی به اندازه تمام سال گذشته بوده و رکورد‌های جدیدی در این زمینه ثبت شده است و نگرانی وجود ندارد.

در این گزارش به تأمین بودجه یک‌ماه گذشته کشور بدون استقراض از بانک مرکزی به‌عنوان یکی از نقاط قوت جذب درآمد‌های ارزی استناد و تأکید شده است ذخایر ارزی کشور قابل اطمینان است و تغییرات نرخ ارز در روز‌های اخیر هیچ‌گونه توجیه ندارد، بلکه نتیجه عملیات روانی و دخالت عناصر غیراقتصادی و کاذب در بازار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: