کد خبر: ۳۶۶۲۳۵
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
0
وزیر راه و شهرسازی که همراه رئیس جمهور به استان لرستان سفر کرده است ۷ هزار و ۵۰۰مسکن از طرح نهضت ملی مسکن درشهر‌های خرم‌آباد، بروجرد و پلدختر را کلنگ‌زنی کرد.
کلنگ زنی رستم قاسمی در لرستان
رستم قاسمی وزیر راه شهرسازی امروز آغاز ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ مسکن طرح نهضت ملی مسکن را در شهر‌های خرم‌آباد، پلدختر و بروجرد استان لرستان راکلنگ‌زنی کرد.

وی شب گذشته در جمع خبرنگاران استان لرستان اظهارداشت: در لرستان عملیات ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی آغاز می‌شود، ولی یکی از مشکلات در این استان، زمین است و به دلیل توپوگرافی مرکز استان و خیلی از شهر‌ها محدودیت‌های زمین دولتی داریم، در همین راستا زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی که درون شهرهاست ممکن است کاربری مسکونی نباشد که مسکونی می‌شوند و زمین‌هایی که در جوارشهر‌ها ممکن است جز حریم شهر نباشد به شهر‌ها الحاق می‌دهیم و اولویت ماست که مسئله زمین را حل کنیم.

وی افزود: زمین‌های دولتی که وجود دارد متعلق به هر دستگاهی باید به این طرح اختصاص داده شود که از این زمین‌ها نیز استفاده شود به طوری که زمین‌هایی واگذار شده به شرکت‌ها و دستگاه‌ها، در قانون باید ظرف یک سال ساخته شود و اگر نشد باید برگردند، زمین‌هایی واگذار شده و نساخته باید در اختیار مردم باشدچرا که در مرکز استان محدودیت‌هایی داریم و زمین‌هایی هستند که در اختیار این طرح قرار گیرد و توسعه خرم آباد با این میزان زمین مشکل را حل نمی‌کند و تصمیم گرفتیم روی شهر جدیدی برنامه ریزی کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: