کد خبر: ۳۶۶۵۶۱
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
0
تغییرات زیانبار در جریمه‌های رانندگی سال ۱۴۰۱ باعث افزایش تخلفات و تنبیه کسانی می‌شود که قوانین را رعایت می‌کنند.
تغییرات زیانبار و پوپولیستی در جریمه‌های رانندگی سال ۱۴۰۱
تغییرات زیانبار در جریمه‌های رانندگی سال ۱۴۰۱ باعث افزایش تخلفات و تنبیه کسانی می‌شود که قوانین را رعایت می‌کنند، برخلاف تورم ۵۰ درصدی سال ۱۴۰۰، جریمه‌های سال ۱۴۰۱ تنها ۵ درصد افزایش می‌یابد.

این نوع تعیین جریمه باعث شده است تا خیابان‌های ایران تبدیل به خیابان‌هایی هرج و مرج زده شود که کسی مجبور نیست قانون را رعایت کند و در عمل به تشویق متخلفین و قانون شکنان انجامیده است به طوریکه توریست‌هایی که وارد ایران شده اند، نوع رانندگی و رعایت قانون در ایران را به تمسخر می‌گیرند.

رانندگی برعکس در اتوبان ها، قانون آزاد برای قانون شکنی موتورسیکلت‌ها و در یک کلام هرج و مرج در رانندگی نتیجه جریمه‌های اندک و غیربازدارنده کنونی است که با شعار‌های پوپولیستی در حال کاهش یافتن است و بازدارندگی ایجاد نمی‌کند.

درحالیکه در سال ۱۳۹۲ جریمه عبور از چراغ قرمز ۱۰۰ هزار تومان یا ۳۰ دلار بود، این رقم با کاهش‌های پیاپی به ۴ دلار کاهش پیدا کرده است و مانعی برای قانون شکنان و متخلفین که حقوق مردم را پایمال می‌کنند ایجاد نمی‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: