May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۲۹ آذر ۱۴۰۰؛
کد خبر: ۳۶۷۰۳۳
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
کل بورس در معاملات امروز (دوشنبه ۲۹ آذرماه) با رشد ۹ هزار و ۸۳۳ واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید.
آیا بورس سودآور است؟
کل بورس در معاملات امروز (دوشنبه ۲۹ آذرماه) با رشد ۹ هزار و ۸۳۳ واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۴۰۶ واحد رشد به عدد ۳۴۳ هزار و ۹۰۱ هزار واحدی رسید.

همچنین نماد‌های فولاد، پارسان، فارس، وبملت، کگل، فملی و وتجارت نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نماد‌های خودرو، کالا، شستا، برکت، خساپا، فولاد و وتجارت پر تراکنش‌های بازار بودند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل ۹ واحد افت و به رقم ۱۸ هزار و ۴۳۹ واحد رسید و نماد‌های فرابورس، توسن، مدیریت، شگویا، فجهان، چخزر و سمگا از پر تراکنش‌های بازار بودند.

در همین رابطه محمود قاضی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: حقیقی‌ها همچنان در تردید برای روز‌های آینده استراتژی حضور در بازار‌های بدون ریسک را بر بازار سهام به عنوان یکی از بازار‌های پرریسک ترجیح می‌دهند.

وی افزود: به نظر می‌رسد بازار در روز‌های آینده هم همین مسیر را دنبال کند و خروج پول حقیقی‌ها ادامه می‌یابد.

این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: سرانه معامله حقیقی‌ها هم فعلا به سمت فروشندگان چرخیده است و ارزش صف‌های فروش در برابر صف‌های خرید هم همچنان با شکاف به نفع فروشندگان است. در این مختصات شرایط هم شکننده خواهد بود و هم فروشندگان بیشتر خودنمایی خواهند کرد.

قاضی خاطر نشان کرد: با سیاست‌ها و اقدامات دولت و سیاست گذار بازار سرمایه، بازار سهام همچنان در یک دور و چرخه‌ای بی اعتمادی به سر می‌برد. به نظر می‌رسد با وجود انتشار برخی اخبار مثبت مبنی بر ارایه بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه، همچنان بازار بی اعتماد و غیرمطمئن است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: