May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۰۷۵
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
0
با وجود کمبود بودجه و استیضاح وزیر اقتصاد، معاون اقتصاد رئیس جمهور از دوبرابر شدن یارانه ها خبر داد.
افزایش یارانه های نقدی به دنبال حذف ارز ترجیحی
محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: برنامه دولت این بود که از سال آینده یارانه‌ها افزایش یابد، اما تاکید رئیس جمهور بر افزایش یارانه‌ها از سه ماه آخر سال جاری بود.

رضایی ادامه داد: بر این اساس به هر خانواده چهارنفری به طور متوسط ۸۰۰ هزار تومان پول و کالا تعلق خواهد گرفت.
معاون اقتصادی گفت: البته قرار بود این طرح از آذر اجرا شود، اما به‌علت بروز مشکلی به دی موکول شد و طبق این طرح بن‌کارتی در اختیار خانوار‌ها قرار می‌گیرد که بخشی از یارانه‌ها به‌شکل کالا به مردم ارائه می‌شود، اما به‌علت این‌که این بن‌کارت آماده نشد به دی موکول شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در خصوص تامین منابع مالی دولت توضیحی نداد، اما در این خصوص یکی از مسئولان با اشاره به حذف ارز ترجیحی و افزایش یارانه‌های نقدی، اظهار داشت: دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده، اما به جای آن حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه جدید پرداخت می‌شود پس نگرانی از بابت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد، چون دولت آن را در جای دیگر پرداخت می‌کند و قدرت خرید مردم حفظ می‌شود.

برنامه دولت درباره احتمال کسری بودجه سال آینده این است که بخشی از منابع دولت از طریق اوراق اسناد خزانه و اوراق قرضه تأمین می‌شود که ما آن را به عنوان کسری بودجه در نظر می‌گیریم. مهم این است که دولت تلاش کرده میزان استقراض و فروش اسناد خزانه را کم کند منتها پیش‌بینی شده اگر امکان فروش نفت یا فروش سهام در واحد‌های تولیدی فراهم نشود دولت کسری را از طریق انتشار اسناد خزانه تأمین کند.
در واقع دولت قصد دارد ثباتی را در اقتصاد کشور به وجود آورد و انضباط مالی را رعایت کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: